A be2.hu oldalnál vizsgálják, hogy mennyire korrektül jártak el a fogyasztókkal szemben.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az online társkereső szolgáltatást nyújtó be2 ellen, a luxemburgi bejegyzésű cégnél azt vizsgálják, megsértették-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A januárban indult be2-ról tavasszal derült ki, hogy regisztrált felhasználóinak nem sikerült leiratkozniuk a fizetős szolgáltatásról, sőt, a normál, ezer forintos havi díjon felül is levontak tőlük pénzt. Amikor emiatt reklamálni próbáltak, az is kiderült, hogy a szerződési feltételek között szerepelt egy kitétel, miszerint, ha a felhasználók nem jelentkeznek ki, a rendszer automatikusan meghosszabbítja regisztrációjukat, és akár tízszeres összeget is lehív ezért.
A GVH most azt vizsgálja, hogy a www.be2.hu weboldal a szolgáltatását valóban ingyenesen biztosítja-e, vagy ahhoz csak korlátozott mértékben férhetnek hozzá a tagok, illetve azt, hogy az átlagos fogyasztó észlelheti-e a prémium előfizetés automatikus meghosszabbodására, valamint a meghosszabbított időtartam alatt fizetendő díjra vonatkozó tájékoztatást.
A GVH vizsgálja azt is, hogy a szolgáltatás során milyen módon alkalmaz a vállalkozás általa létrehozott, a valóságban nem létező felhasználókhoz tartozó profilokat, illetve a fogyasztók megfelelő tájékoztatása mellett teszi-e ezt.
A hivatal ellenőrzi, hogy a be2 megalapozott információt ad-e tájékoztatásában a szolgáltatását igénybe vevők számáról, és hogy az általános szolgáltatási feltételeket megfelelően jelenítette meg a fogyasztók számára.
A versenyfelügyeleti eljárás során ellenőrzik, hogy a be2 tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít-e meg a szolgáltatásának igénybevételére vonatkozó szerződés felmondásával kapcsolatban többek között azzal, hogy míg a szolgáltatás igénybe vétele néhány kattintással lehetséges, a felmondásnak alaki követelményeknek kell megfelelnie. Példaként említették, hogy
a szerződést a fogyasztó kizárólag úgy mondhatja fel érvényesen, ha postán vagy faxon külföldi címre, illetve faxszámra küld nyilatkozatot.
Emellett ellenőrzik, hogy a felmondás határidejére vonatkozó, egymástól eltérő kereskedelmi kommunikációk indokolatlan terhet rónak a fogyasztóra az információ-keresést illetően, valamint hogy a fogyasztó döntési alternatíváit kiegyensúlyozatlan módon jeleníti meg, például, a felhasználói profil törlésének lehetőségét a felkínált egyéb lehetőségektől elszakítva, máshol jeleníti meg.
A GVH közölte: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette, az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárásra biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.