A kormány segítségében bízik a magyar cég, de a HVG legutóbbi számában arról írt, hogy ez lekerült a napirendről. Így a buszgyár a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó MKB-hoz kerülhet.
Csődvédelmet kért az Ikarus Egyedi Kft. a cég fizetési nehézségeinek kezelése érdekében, a csődeljárás alatt reorganizálják a társaság működését, és helyreállítják a fizetőképességét – közölte a vállalat vezetése hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint kérik a kormányt, hogy a társaságot minősítse stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek és vegyen részt a reorganizációs folyamatban.
A cég vezetése reményét fejezte ki, hogy a csődeljárás lezárásával az Ikarus Egyedi Kft. erős, folyamatosan termelni képes buszgyártó vállalatává válik Magyarországnak – közölték.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy elbocsátásokba kezdett a buszgyár, amely 180 jármű leszállítására kapott megbízást a Volánbusztól és a BKV-tól, ebből az áprilisban lejárt határidőre azonban csak öt érkezett meg. A gyár a Volánbuszon és a BKV-n kívül Tatabányának és Pécsnek is tartozik még buszokkal, bár a pécsi beszerzés körül sok a bonyodalom.
A HVG legutóbbi számában már arról írt, hogy hiába pátyolgatta az állam az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-t, a cég képtelen volt időre teljesíteni megrendeléseit, és csőd fenyegeti. A cégnek a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó MKB Bank hitelezett 5,9 milliárd forintot még a metrópótló buszok tenderének idején, és ha a cég nem tud törleszteni, a bank érvényesítheti a jelzálogot, így Mészáros ölébe hullhat a buszgyár.
A HVG információi szerint a kormány mentőakciója lekerült a napirendről, az Ikarus Egyedi pedig a júniusi taggyűlésén döntött úgy, hogy csődöt jelent.
A cég korábban Mabi-Bus néven volt ismert, és a cég nem azonos a Széles Gábor-féle Ikarusszal.