A csomagküldés valószínűleg folyamatosan drágulni fog az online kereskedelem növekedése miatt. A posta újabb díjemelése miatt lehet, hogy az online kereskedők is emelnek az áraikon.
Május 16-tól újabb díjemelés jön a Magyar Postánál a tavaly októberi csomagautomatás és az idén januári általános áremelés után – írja a 24.hu.
Év elején azt ígérték ugyan, hogy az átlagos áremelkedés 3 százalékos, az éves inflációnak megfelelő mérték lesz, a legnépszerűbb csomagküldési szolgáltatások díjai az októberi drágulással együtt átlagosan bőven 3 százalék felett emelkednek.
A tavalyi csomagküldési árakhoz képest egyes kategóriákban akár 20 százalékkal is többet kell fizetni május 16-tól.
A lap példaként említi, hogy az egyik legnépszerűbb MPL Netcsomag (az MPL a Posta csomagküldő cége) „S” mérete az októberi 1490 forintról 1790 forintra emelkedik házhoz szállítás esetén, Postaponti kézbesítés esetén pedig 1150 forintról 1400 forintra.
A belföldi Postacsomag pedig 2 kilogramm alatti súly esetén az októberi 1490 forint helyett május 16-tól 1550 forint lesz.
Szakértők szerint a csomagküldés folyamatos drágulására lehetett számítani. Az online kereskedelem robbanásszerű növekedésével nem tudnak ugyanis lépést tartani a logisztikai szolgáltatók. Nincs elég futár, aki kiszállítsa a terméket, miközben a futárok is elégedetlenek, mert bérük nem növekedik elvárható módon. A munkaerőhiány nemcsak a postát sújtja, hanem a csomagküldőket is.
A Magyar Posta a szerződéses díjak változását azzal indokolta, hogy az elmúlt egy évben jelentősen nőtt a humánerőköltség és az üzemanyagár. Egyes vélemények szerint az állami vállalat díjemelése további áremelkedéshez vezethet az online kereskedőknél, illetve a kisebb webáruházak működésére lehet kedvezőtlen hatással.