Tovább gyengül a kereskedők iránti bizalom.
Nőtt a szolgáltatásokkal szemben megfogalmazott kifogások száma, és gyengült a kereskedők iránti bizalom az idei első negyedévben a korábbi negyedévekhez képest a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó adatai szerint.
A fogyasztói tájékozottság szintje a korábbinál alacsonyabb értéket mutatott az év első három hónapjában. A közlemény idézi Siklósi Mátét, a CP Contact ügyvezető partnerét, aki szerint a lakosság túlnyomó többsége nem ismeri a vásárlói jogokat, a reklamáció lehetőségét, és több mint öt éve változatlan szabályozás főbb elemeit.
A termékek közül a legtöbb probléma az élelmiszerekkel van, a panaszosok 34 százalékának ezzel volt gondja, ezt követték 26 százalékkal a cipők, illetve 18 százalékkal a ruházati termékek miatti panaszok.
A szolgáltatások közül a válaszadók legnagyobb mértékben, 34 százalékban az internetszolgáltatásokkal voltak elégedetlenek, ezt követték 19 százalékkal a televíziós, valamint 17 százalékkal a telefonos szolgáltatások.
A kereskedőkkel szembeni fogyasztói bizalom éves minimumán áll. A bizalmatlan vásárlók aránya 53,3 százalék volt az első negyedévben, 3,6 százalékponttal több, mint negyedévvel korábban.
Egy éven belül valamilyen termék miatt a válaszadó fogyasztók 22 százaléka, valamilyen szolgáltatás miatt 18 százalékuk fogalmazott meg panaszt. Míg a termékekkel szembeni kifogások aránya változatlan maradt, 2 százalékponttal nőtt a szolgáltatásokkal szemben panaszt tevők aránya.