Úgy jár a német lánc, mint a Tesco?
Visszavett a Lidl az amerikai terjeszkedésből: a német áruházlánc tavaly még 100 bolt nyitását tervezte 2018 nyaráig, ám ez aligha valósul meg – írja a Handelsblatt.
A Lidl a lap szerint már 2 milliárd eurót költött a komoly hírveréssel elindított amerikai kalandra, ám 49 üzlet átadása után ennek az üteme lassulhat. A Handelsblatt helyi forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a korábban kiszemelt ingatlanok megszerzését leállította a cég.
Az is feltűnő, hogy kisebb boltokat létesítene a lánc: az első üzletek alapterülete átlagosan kétezer négyzetméter volt, most viszont 1400 négyzetméteres helyiségeket keresnek. És amíg korábban a könnyű megközelíthetőség volt a kulcs, most inkább sűrűn lakott városi területeken terjeszkednének.
Az ok az lehet, hogy a Lidl alábecsülte a helyi árháborút, amelyet az is erősít, hogy az Amazon felvásárolta a Whole Foods láncot. Az amerikai fogyasztók a diszkontokra jellemző sajátmárkás termékekkel sem nagyon tudnak mit kezdeni – teszi hozzá a lap.
Nem a Lidl az első európai áruházlánc, amelyiknek beletörik a bicskája az amerikai piacba. Korábban a Tesco hátrált meg, miután óriási veszteséget halmozott fel az Egyesült Államokban.
