Meg is kezdődött az átalakulás a svájci cégnél, amelyik a világon elsőként gyártott táblás csokoládét.
A Nestlé eladta amerikai édességüzletágát a Ferrerónak – jelentette be a svájci cég. Az üzlet 2,8 milliárd dollárért köttetett meg, ám a fő indok nem a pénz lehetett. A világ legnagyobb élelmiszergyártója nem akart harcolni olyan versenytársakkal, mint a Hershey, a Lindt vagy a Mars.
A Ferrero számára viszont kiváló lehetőség kínálkozik a 300 milliós kulcspiacon, ahol tavaly két másik hasonló üzletet is kötött – jegyzi meg a Reuters. A Nutella családi tulajdonban levő gyártója ezzel a világ harmadik legnagyobb csokoládégyártójává lép elő.
A Nestlé ugyanakkor egy másik indokot is előhúzott az ügyletnél: szeretne az édességek helyett az egészséges és tápláló élelmiszerekre koncentrálni. Mindez komoly váltást jelezne attól a cégtől, amelyik az 1800-as években a világon elsőként gyártott táblás csokoládét. Azt ugyan jelezték: az Egyesült Államokon kívüli édességpiacról nem kívánnak kivonulni, elemzők azonban úgy látják, a mostani eladást újabbak követhetik, miközben a Nestlé nagyobb szeletet hasíthat ki az egészségpiacon. Erre utal, hogy decemberben 2,3 milliárd dollárért felvásárolta a cég az Atrium táplálékkiegészítő-gyártót.
(Reuters)