"Ez nem karfiolsteak, csak egy szelet karfiol. Egy fej karfiol, amit felvágtak."
A Nagy-Britanniában élelmiszer-árusítással is foglalkozó Marks & Spencer nemrég piacra dobta a műanyagba csomagolt "karfiolsteaket", amely gyakorlatilag egy ujjnyi vastagra vágott karfiolszelet egy hozzá csomagolt citromos-fűszeres pácféleséggel.
Mindezt összesen 2 fontért kínálták, miközben egy egész karfiolt 1 fontért lehetett megvenni a boltban.
A cég szóvivője azt mondta, a "karfiolsteak" egy új zöldséges termékcsoport része, a 2 font pedig csak a bevezető ár, teljes áron 2,5 fontba fog kerülni a karfiolszelet, amellyel egy gyors és kényelmes vegetáriánus vacsorát akartak kínálni a vásárlóknak. A cég szerint a műanyag csomagolás egyébként újrahasznosítható.
Akármit mondtak viszont, a vásárlók teljesen kiakadtak a terméken, mondván akárminek is nevezik, ez nem "karfiolsteak", hanem csak egy szelet karfiol, a zöldségeseknél egy egész karfiolt pedig akár kevesebb mint egy fontért is meg lehet venni, úgyhogy biztosan nem ér meg 2,5 fontot, ráadásul feleslegesen csomagolják műanyagba is.
Marks and Spencer stores are selling sliced cauliflower as ‘Cauliflower Steak’ with lots of lovely plastic and charging £2 (normally £2.50). A cauliflower costs about 69p from a local veg shop. ������ pic.twitter.com/v9ocsIAB0R
— Rachel Clarke (@rachclarke27) 2018. január 5.
A Twitteren hamar elszabadultak az indulatok, új ötleteket adva a Marks & Spencernek, mondván hamarosan jöhetnek a "kelbimbógolyók" a húsgolyók alternatívájaként, vagy egy szelet kenyér a teljes vekni helyett, természetesen háromszoros áron.
A reakciókat látva a Marks & Spencer végül visszakozott, és közölte, ha elfogynak a boltokban lévő karfiolsteakek, nem rendel többet. "Keményen dolgozunk, hogy gyors és kényelmes ételeket kínáljunk a vásárlóinknak, de ez alkalommal nem jártunk el helyesen" – mondta a szóvivő a BBC-nek, hozzátéve, hogy más vegetáriánus ételeik egyébként igen népszerűek.