Vállalkozás MTI 2017. november. 15. 10:56

Tarolt az ismert magyar márka, bevezetik a német piacra is

Közel 40 százalékos növekedést ért el a Fornetti-csoport a 2015 nyarán történt tulajdonosváltása óta, így a július 31-én zárult üzleti évében 100 millió eurós, 31 milliárd forintos árbevételt ért el – közölte a cég.

A kecskeméti központú Fornetti Kft.-t, illetve pontosabban annak vagyonkezelő cégét a világ harmadik legnagyobb fagyasztottpékáru-forgalmazójának számító svájci–ír cégcsoport, az Aryzta vette meg, és azóta ez az egyik legeredményesebb vállalata.

Balthas Klein, a Fornetti vezérigazgatója szerint a magyar cég az elmúlt két évben közel 8 millió eurót költött a termelés fejlesztésére, és egy újabb, közel egymillió eurós kiskunfélegyházi beruházásra is elkészültek a tervek.

A Fornetti az elmúlt két évben több új piacon, így Lengyelországban, Görögországban és Ausztriában is megjelent, emellett megerősítette pozícióját Romániában és Bulgáriában. A magyar piacon a Fornetti hosszú ideje az egyik legnagyobb szereplő, így itt elsősorban a partnerek és a fogyasztók megtartására törekszik a cég.

A vezérigazgató kiemelte, hogy a jövőben Lengyelországban, Romániában, Görögországban és Ausztriában elsősorban a bolt a boltban koncepcióban látnak nagy lehetőségeket, de a franchise hálózatot, valamint a kereskedelmi tevékenységet és a szállodákban, éttermekben és kávézókban való jelenlétet is bővítik.

Bánhidi Attila, a Fornetti ügyvezetője, kereskedelmi és marketingigazgatója, illetve egyben az Aryzta regionális kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy Lengyelországban 2018 augusztusáig 50 franchise boltot, és nagyjából ugyanennyi InStore Bakeryt, vagyis pékség a boltban üzletet nyitnának, de hamarosan megjelenik a Fornetti Cipruson is.

Ezek mellett jelenleg is zajlanak az előkészületei a német piacra való belépésnek, és ambiciózus terveik vannak Horvátországban is.

A fagyasztott pékáru értékesítés alapján a Fornetti a legfrissebb, július végével zárult üzleti évében 10,1 százalékkal növelte éves árbevételét, amelyhez a magyar vállalat 8,7 százalékos, a román 14,1 százalékos, a bolgár 24,4 százalékos növekedéssel járult hozzá.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.