Az Erzsébet téri Budapest Eye helyére már tavaly nagyobb kereket álmodtak a beruházók, melyhez el is készítették az alapszerkezetet - közölte az Óriáskerék Kft.
A 2013-ban Sziget Eye néven üzembe állított, hatalmas sikerrel debütáló első szerkezet után egy másik működött 2014-ben és 2015-ben Budapesten - idézte fel a Világgazdaság.
A most forgó már a harmadik, de még mindig nem a végleges, noha a korábban Párizsban szolgáló, holland gyártmányú kerékkel végre maradéktalanul elégedett a bérlő cég.
Banka Edina, az Órisákerék Kft. ügyvezetője a VG-nek elmondta, a mostani kerék helyére már tavaly saját, nagyobb kereket álmodtak a beruházók, melyhez el is készítették az alapszerkezetet, közel 1,5 millió euró értéket helyezve el a talajszint alá.
Az álomból tavaly valóság lett volna, ha a megrendelt, de soha le nem szállított óriáskereket sikerül felállítaniuk, ehelyett azonban a keletkezett veszteséget még idén is törleszteniük kellett.
De a Budapest Eye-t működtető társaság eddig elégedett az utasforgalom alakulásával, mivel idén még nem következett be az óriáskerekekre jellemző trend.
A tapasztalatok szerint az első öt évben folyamatosan 20-30 százalékkal esik a forgalom mindenütt, majd beáll, miután körülbelül ennyi idő alatt próbálja ki a hazai közönség az óriáskerekezést.
A fizetővendégek 70-80 százaléka külföldi, a budapesti óriáskerekekre közel 1,3 millióan ültek fel az elmúlt évek során.
A jelenlegi szerkezet a tervek szerint még két évig marad, és az első lesz, amelyik egész évben üzemel majd.
Az új kerék vásárlását továbbra is tervezik, ami egy ugyanilyen típusú, de magasabb, 8-9 millió euró értékű szerkezet lehet.