Az orosz UAC és a kínai Comac egy szélestörzsű repülőgép fejlesztését jelentette be, az első példányt legkésőbb 2027-ben szállíthatják le.
Épp csak teljesítette szűzfelszállását több évnyi késedelem után a kínai Comac C919-es típusa, a szakemberek máris egy újabb, elég nagy fába vágták a fejszéjüket - írta az airportal.hu.
Ugyanis egy eddig számukra ismeretlen területre, a szélestörzsűek piacára lépnének be, orosz közreműködéssel.
#ШФДМС – последние новости и статус программы | Авиация России https://t.co/ktjQXjpRJQ #C929 #China #avgeek #aviation pic.twitter.com/OckPWNdHO0
— Авиация России (@AviaRu) 2017. április 6.
A C929-es első verziója 280 utas szállítására lesz képes, hatótávolság nagyjából 12 ezer kilométer, 7500 tengeri mérföld lesz, de lesz ennél rövidebb, 230 és hosszabb, 320 üléses változat is, utóbbi kettő azonban az alapváltozat iránti kereslettől függ.
Az Aviation Week szerint már 2013-óta foglalkoznak koncepció szintjén az elképzeléssel, a gép részletes műszaki paramétereit és tartalmát most kezdik el összeállítani.
#China, #Russia develop superjet #C929, to compete with #Boeing's 787 Dreamliner.https://t.co/o9RcCwfFBa pic.twitter.com/5V0s839oBu
— China SCIO (@chinascio) 2017. május 23.
Ennek hátteréül szolgál a China-Russia Commercial Aircraft International Corporation (CRAIC), amelyek Sanghajban jegyeztek be.
A versenytársak közül méretét tekintve leginkább az Airbus A330-900-as áll közel az alapmodellhez, de az orosz-kínai gép szélesebb lesz.