Vállalkozás hvg.hu 2017. május. 09. 15:53

Ha ilyen hívást kap, nehogy túl sokat eláruljon magáról!

Úgy látszik, nem lehet elégszer elmondani, hogyan viselkedjünk, ha kedves emberek hihető történetekkel előállva az adatainkat kérik. Salgótarján és Balassagyarmat környékén most kétféle aljas trükkel is próbálják elszedni a gyanútlan "ügyfelek" pénzét.

A rendőrség felhívja a lakosság figyelmét, hogy a közelmúltban Balassagyarmat és Salgótarján környékén új típusú telefonos csalásokról érkezett bejelentés.

A környékbeli települések lakói közül sokakat felhívott a közelmúltban egy ismeretlen, aki

egy telefonszolgáltató munkatársaként mutatkozik be.

A sértettekkel elhiteti, hogy akkor juthatnak nagy összegű nyereményéhez, ha egy bizonyos összeget bankautomatán átutalnak egy vagy több kódszámra. A gyanútlan áldozat így az összeggel feltölti az elkövető telefonját. Nyeremény természetesen nincs.

Ennél súlyosabb visszaélés is előfordul: az elkövetők hivatali dolgozónak adják ki magukat, és közlik a sértettel, hogy

adótúlfizetés, illetve nyugdíjrendezés címén egy összeget akarnak a számlájukra utalni. 

Ehhez kérik a bankszámla- vagy bankkártyaadatokat, illetve a PIN-kódot. Ez után a számláról megpróbálnak egy nagyobb összeget levenni, mielőtt a sértett észrevenné, hogy csalás áldozata lett.

A rendőrség felhívja a lakosság figyelmét, hogy a mobiltelefon-szolgáltatók nem folytatnak a fentiekben leírt nyereményjátékot, illetve hogy soha, senki ne adja meg bankszámla-, illetve bankkártya-azonosítóját ismeretlen személyeknek. Ne higgyenek a telefonálóknak, mivel az adóhivatal vagy a nyugdíjfolyósító, írásban értesíti ügyfeleit, ha ilyen helyzet adódik – írta Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság.