Tülekedhetnének a cégek, hogy az áruházi reklámújságokban hirdessék a termékeiket, ha a most tervezett formájában fogadják el a reklámadótörvényt.
Minden eddiginél jobban megérné a vállalatoknak az áruházak reklámújságjaiba bekerülni, ha úgy fogadják el a reklámadó törvényét, ahogy azt most tervezi a kormány. A Blokkk.com kereskedelmi szakportál írta meg: jelen állás szerint nemsoká még azt az adót sem kellene megfizetni a multik reklámújságjai után, mint amit eddig kellett. A reklámadó törvényét ugyanis úgy változtatnák meg, hogy csak az a reklám lehet az adó alapja, amelyet pénzért tesznek közzé. Másrészt pedig megszüntetnék a saját célú reklám fogalmát is, amelybe eddig az áruházi lapok is beletartoztak.
Pedig nemrég még arról volt szó, hogy betilthatják a reklámújságokat. A kereskedők ez ellen tiltakoztak, sőt az is felvetődött, hogy a terv épp a multik felé terelheti a vásárlókat, hiszen ott nagyobb az esély arra, hogy jó akciót találjanak, mint ha kis boltban vásárolnának. Azt pedig mi is bemutattuk, hogy a tervezett szabályozás könnyedén kijátszható lett volna. Végül a kormány visszakozott, bejelentették, hogy nem írják át a kereskedelmet érintő jogszabályokat.