A dán sörgyártó Carlsberg értékesítése a szakértők által vártnál jelentősebben nőtt az első negyedévben, elsősorban a vállalat drágább termékei iránti növekvő kereslet miatt - derül ki a cég csütörtökön közölt adataiból.
A világ negyedik legnagyobb sörgyártójának negyedéves bevétele 5 százalékkal, 13,7 milliárd dán koronára emelkedett, a szakértők 13,48 milliárd koronát vártak.
A Carlsberg eladási volumene ugyan csökkent az első negyedévben, azonban a drágább termékek iránti kereslet növekedésének köszönhetően az értékesítési bevétel emelkedett.
Az értékesítés Ázsiában és Kelet-Európában bővült leginkább, ahol a vállalat felső árkategóriába tartozó termékeinek aránya nőtt az eladásokon belül.
Az orosz piacon a sörgyártó értékesítése 4 százalékkal esett az első negyedévben, döntően amiatt, hogy az orosz alkoholfogyasztás visszaszorítása érdekében betiltották az alkoholos italok másfél literesnél nagyobb PET palackban forgalmazását.
Az 1847-ben alapított dán vállalathoz tartozik egyebek között a Tuborg, a Somersby, a Holsten és a Kronenbourg márka.