Vállalkozás MTI 2017. május. 04. 17:59

Drágább söröket ad el nekünk a Carlsberg

A dán sörgyártó Carlsberg értékesítése a szakértők által vártnál jelentősebben nőtt az első negyedévben, elsősorban a vállalat drágább termékei iránti növekvő kereslet miatt - derül ki a cég csütörtökön közölt adataiból.

A világ negyedik legnagyobb sörgyártójának negyedéves bevétele 5 százalékkal, 13,7 milliárd dán koronára emelkedett, a szakértők 13,48 milliárd koronát vártak.

A Carlsberg eladási volumene ugyan csökkent az első negyedévben, azonban a drágább termékek iránti kereslet növekedésének köszönhetően az értékesítési bevétel emelkedett.

Az értékesítés Ázsiában és Kelet-Európában bővült leginkább, ahol a vállalat felső árkategóriába tartozó termékeinek aránya nőtt az eladásokon belül.

Az orosz piacon a sörgyártó értékesítése 4 százalékkal esett az első negyedévben, döntően amiatt, hogy az orosz alkoholfogyasztás visszaszorítása érdekében betiltották az alkoholos italok másfél literesnél nagyobb PET palackban forgalmazását.

Az 1847-ben alapított dán vállalathoz tartozik egyebek között a Tuborg, a Somersby, a Holsten és a Kronenbourg márka.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.