Magyar fejlesztésű csokinyulak árasztják el a világot Diósgyőrből
A húsvéti szezonra több mint 60 millió darab figura gördült le a diósgyőri Nestlé-gyár gyártósoráról.
Magyarország mellett több mint 20 ország számára rekordmennyiségben készültek üreges csokifigurák a Nestlé diósgyőri üzemében a húsvéti szezonra. Az egyik legnépszerűbb olasz édességmárkához tartozó üreges figurák is immár Magyarországon készülnek, sőt a termék fejlesztése is hazai szakemberek munkáját dicséri.
A diósgyőri gyár a Nestlé cégcsoport egyetlen, kizárólag üreges csokoládéfigurák gyártására specializálódott üzeme, melynek termékei Magyarország mellett több mint 20 másik országban kerülnek piacra. Idén Spanyolországgal és Bulgáriával bővült a húsvéti célországok száma.
A közelgő húsvéti ünnepekre itt készült csokinyuszik, csokicsibék és más figurák a világ legkülönbözőbb pontjain bukkannak fel a boltok polcain, akárcsak a csokimikulások a karácsonyi szezonra.
A tengerentúli vevők esetében különleges szállítási eljárásokra van szükség. Diósgyőrből ugyanis először a német Bremerhaven kikötőjébe érkeznek a csokoládék, ahonnan a közel egy hónapos utazás alatt speciális hűtőkonténerekben érik el Ausztrália és Új-Zéland partjait. Így jutnak el a Diósgyőrben készült csokitojások, csokinyulak és csokicsibék Kanadába és a Dél-afrikai Köztársaságba is.
A húsvétot megelőző időszakban teljes kapacitással működött a gyár, több mint 7 százalékkal nőtt a termelés volumene a tavalyi év hasonló időszakához képest, ami abszolút rekord az üzem történetében. A több mint 2000 tonna mennyiségű csokoládéfigura előállításában 580 kolléga vett részt. A húsvéti szezonra több mint 60 millió darab figura gördült le a gyártósorról, amely legalább 40 húsvéti formát és százféle terméket jelent.
Márkák tekintetében a gyártás legnagyobb részét a Smarties uralja, amely a teljes volumen felét adja. A klasszikus nyulak és tojások mellett szintén nagy sikere van a csibe vagy tyúk figuráknak, de népszerűek az olyan innovációk is, amikor az üreges csokoládé egy másik figurát rejt.
A hagyományos kínálat biztosítása mellett az innovációra is nagy hangsúlyt helyez a Nestlé, amely a versenyképesség egyik tényezője, így igazi újdonságokkal jelennek meg szezonról szezonra. "A gyár legújabb fejlesztése a Baci Perugina figura, amelynek véglegesítésén közel 3 évig dolgoztak a Nestlé szakemberei a koncepció fejlesztéstől a megvalósításig. Az ikonikus márka terméke kizárólag az olasz piacra készül, karácsony és húsvét mellett még Valentin-napra szállítanak belőle. A diósgyőri üzemben egy 10 fős csapat dolgozik a különféle innovációkon, több mint 20 országot kiszolgálva" – hangsúlyozta Héléne Kovalevsky, a diósgyőri gyár igazgatója.