Vállalkozás hvg.hu 2017. április. 06. 11:25

UPC: „Adminisztrációs hiba” miatt követelték az iszapömléskor megsemmisült beltéri egységet

Reagált a UPC Direct annak a kolontári férfinak az ügyében, akitől több tízezer forintot követeltek, mert nem adott vissza a szolgáltatónak egy eszközt. Azért nem adhatta vissza, mert az megsemmisült a 2010-es iszapömléskor.

„A jelenlegi sajnálatos helyzet csupán egy adminisztrációs hiba eredménye, amely nincs összhangban a katasztrófa sújtotta előfizetőinkkel kapcsolatos korábbi gyakorlatunkkal” – fogalmaztak a UPC Direct hivatalos közleményében a kolontári férfi ügyével kapcsolatban.

Az ATV Híradó számolt be arról, hogy hat és fél évvel a kolontári iszapkatasztrófa után az egyik műsorszolgáltató 65 ezer forintot követel egy előfizetőjétől, mert nem adta vissza a nála lévő modemet. A kolontári férfi a napokban kapott volt kábelszolgáltatójától levelet, amelyben arról tájékoztatták: még mindig nem adott vissza egy eszközt, ami nála volt, és ha nem fizet nyolc napon belül, a tartozását továbbadják egy behajtó cégnek.

A vörösiszap nemcsak a férfi, hanem a testvérei házát is elvitte, szüleik otthonát ugyancsak elöntötte a mérgező anyag. Édesanyja nem tudott már kimenekülni, holttestét három nappal később találták meg. Az előfizető nevén két modem volt. Az egyik eszköz az édesanyjánál volt, aki meghalt a katasztrófában. Annak a modemnek sikerült tisztázni a sorsát, a másikénak viszont nem. Azért nem adta vissza, mert megsemmisült az iszapömléskor.

Az ATV Híradó kereste korábban az ügyben érintett szolgáltatót is, de az adásukig nem válaszoltak a levelükre.

A UPC Direct írásban küldte el a reakcióját a hvg.hu-nak. Ebben beltéri egységet említenek, és szerintük „csupán egy adminisztrációs hiba” miatt küldték a 65 ezer forintos felszólítást.

„Amint értesültünk a kialakult helyzetről, felvettük a kapcsolatot előfizetőnkkel, kifejeztük sajnálatunkat, és megnyugtattuk, hogy a hiba miatt megjelenő tartozást töröltük” – közölték.

A cégtől állították, hogy még a katasztrófa idején úgy döntöttek: minden sérült berendezéshez kapcsolódó kötelezettség alól mentesítik az érintett előfizetőket. És persze fogadkoztak, hogy a szolgáltatónál kiemelt figyelemben részesítik az ügyfeleiket, illetve próbálják gyorsan megoldani a problémákat.

hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.