Februárban elindul az online értékesítés a magyar IKEA-nál is, egyelőre úgy, hogy a megrendelt árut a budaörsi áruházban lehet átvenni. A tervek szerint nyártól elkezdődik a házhozszállítás is. Közben a hazai IKEA akkora árbevétel-növekedést ért el a tavaly zárult üzleti évben, hogy a csoport harmadik legnagyobb ugrását produkálta.
Az IKEA Magyarországon lévő két áruháza 14,5 százalékos növekedéssel, 53,8 milliárd forint árbevételt ért el a tavaly augusztusban zárult üzleti évben, ami a csoporton belül kiemelkedő, a harmadik legnagyobb növekedés – tudatta az áruház szerdai közleményében.
A bútorgyártó vállalatcsoport globálisan is sikeres évet zárt tavaly, 34,2 milliárd euró árbevételt ért el, ami 7,1 százalékos növekedés az előző évhez képest.
A budapesti és a budaörsi IKEA áruházakban több mint 5 millió látogató fordult meg, közülük csaknem 3 millióan vásároltak is.
A csoport a lezárt pénzügyi évben tizenkét áruházat és tizenkilenc kisebb értékesítési pontot nyitott, és májusban megnyílik a 3. magyarországi IKEA áruház Soroksáron.
Nagy változás jön
A 2017-es pénzügyi évben az IKEA a többcsatornás értékesítés fejlesztésén dolgozik, így a budaörsi áruházban februártól – tesztüzemben – bevezetik az online rendelést áruházi átvétellel. Ha a rendelés délután 5 óráig beérkezik, az áru már másnap átvehető Budaörsön. A szolgáltatás 3000 forintba kerül majd.
A tesztidőszak után, várhatóan a nyár végén indul a Click and Deliver szolgáltatás, azaz a kiválasztott árukat az egész ország területén házhoz szállítják. Az IKEA tervei szerint az első időszakban az online értékesítés részesedése öt százalék körül alakul majd, ám a későbbiekben minden bizonnyal növekedni fog.
A soroksári áruház megnyitásával csökken a másik két áruház túlterheltsége, 34 ezer négyzetméteren 280 IKEA-dolgozó várja majd a vásárlókat. Eddig 214 állást töltöttek be,
a logisztikai és konyhai állásokba várnak még jelentkezőket, s vannak még betöltetlen eladói helyek is.