A MÁV-START szolnoki telephelyén készülne 2017-18-ban az első húsz IC+os vasúti kocsi, amihez a forgóvázak és a fékek szállítására kiírt közbeszerzést a Siemens és a Knorr-Bremse konzorciuma nyerte el.
Húsz új generációs, nemzetközi forgalomra alkalmas, IC+ vasúti személykocsi gyártását készíti elő a MÁV-START Zrt. A 200 km/órás sebességre képes járművekhez szükséges forgóváz- és fékrendszer-alkatrészcsomagok együttes beszerzésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Siemens Zrt. és a Knorr-Bremse GmbH konzorciumának ajánlata bizonyult a legjobbnak. A felek bejelentése szerint az eszközöket részben Magyarországon gyártják majd. A Siemens-Knorr Konzorcium az alkatrészcsomagok szállítását 2017 áprilisában kezdi.
A konzorcium másik tagja, a Knorr-Bremse 20 darab komplett fékberendezést és Flexball-vezetékeket szállít a nemzetközi forgalmú, újgenerációs IC+ kocsikhoz. A fékrendszer szerelvényei részben Magyarországon, a vállalat budapesti gyárában készülnek majd.
Még mindig röhejes állapotban van a félbehagyott ferencvárosi pályaudvar
Szétbontott plafon, konténeres WC és utcáról nyíló pénztár: így néz ki a ferencvárosi pályaudvar, ahol évek óta tart a felújítás. A váróba alig férnek be az utasok, így csúcsidőben, a hidegben is a szabad ég alatt kénytelenek várakozni.
A MÁV-START szolnoki telephelyén 2017-18-ban elkészülő tíz darab nemzetközi, másodosztályú, illetve tíz darab nemzetközi, többcélú utasterű és akadálymentesített IC+ kocsik a tavaly forgalomba helyezett két, saját fejlesztésű prototípus terveire épülnek. A prototípusok 2014 októberétől utasforgalmi próbaengedéllyel szállítottak utasokat, majd 2015 júniusában megkapták a típusengedélyt Magyarországon és a környező országokban is (Ausztria, Csehország, Lengyelország, Németország, Románia, Svájc, Szlovákia és Szlovénia). Az első két forgalomba helyezett kocsi már több mint 1,2 millió kilométert teljesített. A MÁV-START, valamint az osztrák és a svájci vasúttársaság szerint is kedvezőek a kocsik nemzetközi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok.
A MÁV-START IC+ programjának köszönhetően már középtávon megújulhat az InterCity járműpark jelentős része. A nemzetközi IC+ flotta építését követően, 2018-tól állami forrásból 100 darab belföldi közlekedésre szánt IC+ kocsi sorozatgyártása indulhat el különböző elrendezéssel: termes 1. és 2. osztályú, illetve többcélú utasterű mozgáskorlátozott utasok részére is kialakított részekkel, emelővel és akadálymentesített mosdóval. Ezek a hazai pályaparaméterekhez igazodva legalább 160 km/h sebességű közlekedésre lesznek alkalmasak.
Rég várt újítást vezetett be a MÁV: végre itt az e-vonatjegy
Megváltozott felhasználási feltételek fogadják azt, aki mától belép a MÁV vonatjegyvásárlós rendszerébe. Most azonban nem apró módosításról van szó, a szabályzat módosításának komoly és nagyon jó oka van: bevezették az e-vonatjegyet.