Amerikában a netes kereskedelem elkezdte szorongatni a hagyományos piacot.
A következő 10 évben az amerikai regionális bevásárlóközpontok fele kénytelen lesz bezárni – idézi a Reuters hírügynökség összefoglalóját a Business Insider Howard Davidowitzot, a Davidowitz & Associates Inc elnökét. Egy olyan cég vezetője mondja ezt, amely a kiskereskedelmi szektornak 1981 óta ad befektetési tanácsokat.
A vásárlás internetre terelődése miatt a bolti forgalom csökken, amire a boltosok folyamatos árcsökkentésekkel reagálnak.
A jövő év végéig Amerikában összesen 128 milliárd dollár értékű, kereskedelmi ingatlanokra felvett hitelt kell refinanszírozni, de ez már nagyon nehéz lesz az eredeti feltételekkel – hiszen a profitot elmosta a netes forgalom miatti állandó vevőcsalogató akciózás.
A bevásárlóközpontok üzemeltetőinek így egyre nehezebb lesz kigazdálkodni a hitelek törlesztését, amely egyenes út lehet a csőd felé.
2009 vége óta az elektronikus kereskedelem részesedése a kiskereskedelmi tortából megkétszereződött, és bár az összesített forgalom ezalatt 31 százalékkal emelkedett, a bevásárlóközpontok értékesítése 17 százalékkal esett vissza.
Olyan bőség van a bevásárlóközpontokban, hogy a boltok kizárólag az árral tudják magukat megkülönböztetni a versenytársaiktól. Ez pedig olyan lefelé tartó árspirált indít be, amelynek csőd a vége – mondja Davidowitz.