Az éremkibocsátó megalapozatlannak tartja az elmarasztaló határozatot, amelyet azért kapott, mert az állami elsimertség látszatát keltette.
A Magyar Éremkibocsátó Kft. fellebbez, mivel álláspontja szertint tevékenysége a hatályos törvényi előírások betartásával jogkövető magatartáson alapul.
A Gazdasági Versenyhivatal 2014-ben büntette a céget 100 millió forintra, mert a GVH szerint a különböző érméket népszerűsítő reklámstratégiáját teljes egészében a hivatalosság, az állami elismertség látszatára építette. Számos olyan tartalmi és formai elemet is megjelenített hirdetéseiben, amelyek a hivatalosság látszatát erősítették, így például a DM küldeményeit, televíziós reklámjait közlemény megnevezéssel aposztrofálta, a nemzeti pénzverdék hivatalos forgalmazója megnevezést alkalmazta, a DM küldeményei borítékján piros-fehér-zöld, nemzeti színű bordűrt helyezett el, tv reklámjai a kereskedelmi reklámoktól teljes mértékben elütöttek, azokkal a hivatalos közleményeket próbálta imitálni.
A cég azzal érvel, hogy kellő tekintéllyel és komolysággal kínálja vásárlóinak ajánlatait, az 1956-os emlékérem kibocsátásából nem származott haszna, az érmeket ingyenesen biztosította a megrendelői számára. TV reklámfilmjében és valamennyi marketinganyagán feltüntette, hogy maga az érem ingyenes, csupán a az 1490 Ft-os csomagolási és postaköltséget kellett megtéríteni. A Versenyhivatal előzetes álláspontjából azonban látható volt, hogy a nulla forintos termék esetében a csomagolási költség továbbhárítását indokolatlannak tartotta, ezért azt közel 30 ezer ügyfélnek visszafizette. A több termék egyszerre történő megrendelése esetén fennálló, rendszerhibából adódó többszörösen felszámított csomagolási és postaköltséget az érintett fogyasztóknak szintén visszatérítette.