John, a 21 éves New York-i egyetemi hallgató, amatőrként lett sztár egy olyan műfajban, ahol túlkínálat van a profi szakértőkből is. John ugyanis gyorskajákat kóstol és véleményez.
A nagy láncok gyorséttermeit és a kézművesnek titulált kis büféket egyaránt látogatja. Falatozás közben mond véleményt a húspogácsáról és a körítésről. Kritikái immár a saját csatornáján láthatók.
A csatornának már 90 ezer előfizetője van, de valójában sokkal többen látják és hallgatják. A hirdetők is felfigyeltek John kajakritikáira, így tehát az egyetemista havonta 1600 dollárt kasszíroz. De mi a titka a sikerének, hiszen az internet és a tévécsatornák tele vannak gasztronómiai portálokkal, műsorokkal.
A titok nyitja az öltözködés, a frizura és a hanghordozás. John világos, egyszínű ingben, sötét nyakkendőben és konzervatív szabású zakóban tömi a fejét. Frizurája is az ötvenes-hatvanas éveket idézi. Beszédstílusa pedig a fél évszázaddal ezelőtti rádióbemondókét. Ez a retro stílus a siker nyitja. John nemrég a New York Magazine-nak elárulta, hogy ő nem jelmezt visel a felvételekhez.
Mindig öltönyben járok, és nem igazgatom a frizurámat a felvétel előtt
– mondta. Karrierje véletlenül indult. Egy pizzériában valaki észrevétlenül videót készített egy különös, öltönyös fiatalemberről, aki a pizzát fogyasztva, gasztronómiai elemzést adott a vele szemben ülő barátjának. E felvétel felkerült a netre és óriási nézettséget produkált. Ekkor vágott bele John a tudatos kóstolási bizniszbe, amely ma már 1600 dolláros havi ösztöndíj-kiegészítést hoz neki.