Vállalkozás hvg.hu 2016. június. 28. 15:32

A köszönő oldalak legfontosabb funkciói, amit szinte senki sem használ

A köszönő oldal a honlapnak olyan oldala, ahol például egy megrendelés után megköszönjük a vásárlást a felhasználónak. Azonban ennél sokkal fontosabb funkciói is vannak, amit a cégek alig használnak ki. Egy blog összeszedte melyek ezek.

Az már sok honlapon alap, hogy egy vásárlás, megrendelés vagy például hírlevél feliratkozás után van valamilyen köszönő oldal. Azonban azzal már kevesebben vannak tisztában, hogy ebből milyen fontos információkra lehet következtetni. A Klikkmarketing blogja összegyűjtötte a köszönő oldal három legfontosabb funkcióját.

1) Visszaigazolás

Az első funkció magáért beszél, vissza kell igazolni és meg kell köszönni a vásárlást, feliratkozást vagy más egyebet.

2) Mérés

A köszönő oldal megjelenése azt jelenti, hogy megtörtént egy konverzió vagyis vásárlás, ajánlatkérés, vagy más egyéb, tehát az esemény mérhetővé válik. Az AdWords és a Facebook – de bizonyos formában a Google Analytics is - tudja mérni ezeket az eseményeket, ha a megfelelő kódok be lettek illesztve az oldalakba. Fontos, hogy ehhez a köszönő oldalakban kódokat kell elhelyezni, amik üzennek a megfelelő rendszereknek, hogy valami történt.

3) Upsell - azaz a következő ajánlat

Ezt a funkciót a blog szerint jó, ha 100 hazai köszönő oldalból 1-nél használják. Az upsell lényege, hogy kihasználjuk azt a helyzetet, hogy valaki éppen kisebb vagy nagyobb bizalmat szavazott nekünk, és ezt megpróbáljuk jó értelemben kihasználni. Például letöltött a felhasználó egy tanulmányt, ami nyilvánvalóan azt jelenti, hogy érdekli a téma. Miért ne ajánlanánk az ingyenes információn túl valami extrát, tipikusan egy belépő termék jellegű valamit, például egy könyvet, biztosítást, hosszabb garanciát vagy díszcsomagolást.

De minek a landing page, ha van weboldal?

Pörgeti a Facebook-hirdetéseket, küldi a hírleveleket, mégsem jönnek a vásárlók? Jobb, ha tudja, nem mindegy hova érkeznek látogatói. A figyelem olyan kincs, amit nem kaphat meg vásárlóitól anélkül, hogy azonnal egyértelművé ne tenné, mit szeretne pontosan. Erre pedig nem elég egy weboldal.

A lényeg, hogy vagy mindig a logikus következő lépést érdemes upsell ajánlatként odatenni a köszönő oldalra, vagy valamilyen kiegészítőt a meglévő választáshoz.

További hasznos információkat a köszönő oldalakról itt olvashat.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.