A kormányzat régóta igyekszik kiterjeszteni az online pénztárgépek kötelező alkalmazási körét, miközben eddig adós volt olyan alapvető helyzetek tisztázásával, hogy például mi a teendő, ha beleüt a mennykő a pénztárgépbe. Az április 2-án hatályba lépő változások azonban most ezt is megválaszolják.
A 2016. április 2-tól életbe lépett változások végre választ adnak arra, mi történik, ha egy üzlet rajta kívül álló okokból nem tud számlát adni, mert az online pénztárgép meghibásodik, eltulajdonították, megsemmisül vagy csak éppen áramszünet van. Az új szabály, hogy az ilyen alkalmakkor úgynevezett külön adóügyi napokat kell nyitni, majd az elmaradt összegek pénztárgépben történt utólagos rögzítését követően, az adóügyi napot le kell zárni – írja az RSM Hungary Zrt. adóügyi blogja.
Az érintett összegek lehetőleg egy tételben, de – amennyiben pedig az összegek nagysága vagy egyéb körülmény indokolja – akár több nyugtán is rögzíthetőek. Fontos változás, hogy a korábbi, a rendelet szabályainak alkalmazása alól történő felmentés, vagyis az úgynevezett egyedi mentesítés 90 nappal korábbi benyújtási feltételét eltörölték. Az új szabályok szerint már elegendő, hogy a kérelmet mindössze csak az egyedi mentesítés lejáratát megelőzően nyújtsák be.
Szintén újdonság, hogy az éves felülvizsgálatot a legutóbbi éves szervizelést követő 1 éven belül úgy kell az üzemeltetőnek elvégeztetnie, hogy – a korábbi szabályokban foglaltakon túl – a szerviznek azt is ellenőriznie kell, hogy a pénztárgép működése, és annak körülményei megfelelnek-e a jogszabályi követelményeknek.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!