Egy olasz gasztrokalauz sommelier-je írt értékelést a Lidl egyik borkatalógusához, de egy reklámújsághoz képest meglehetősen őszinte értékelések születtek.
A hazai Lidl-katalógusokból is ismerős lehet a borkínálat egyes darabjai mellett szereplő értékelés, amelyet általában egy borszakértő, vagyis sommelier ír meg. Idehaza például Kovács Antal szokta pontozni a Lidl francia borait.
A német közértlánc olasz hálózatának borkínálatát most a Gambero Rosso nevű gasztrokalauz szakértői értékelték, ez lényegében az ottani Michelin-kalauz. Az olasz lapok azonban kiszúrták, hogy a reklámújságokban megszokott jóindulatú értékelésekhez képest a Gambero Rosso sommelier-i – ha már a nevüket adták az értékelésekhez – meglehetősen elvhű módon a negatívumokat is bátran megosztották a vásárlókkal.
Így születtek olyan megjegyzések egyes borokhoz, hogy az "még menthető", vagy "talán kissé túl édes", "sós, keserű, egy kissé szulfitos, de összességében élvezhető", "kormos ízű", vagy éppen az, hogy egy habzóbor "kicsit agresszíven buborékos, de ízetlen".
Hozzá kell tenni, a hazai Lidl bormestere sem állítja minden borról, hogy tökéletes, de mivel egy 100-ig tartó skálán értékeli a borokat, a pontérték a borok gyengéiről nemigen árulkodik.