Vállalkozás hvg.hu 2016. február. 05. 17:08

Közeleg a legendás magyar szopogatnivaló eladása

A Negrót gyártó cég jelentős tőkecsökkentéssel fordul rá a márka eladására.

Nagy tőkecsökkentést hajtott végre a legendás magyar cukorka, a Negro gyártója. A Mondelez Hungária Kft. január 12-én a társaság törzstőkéjét 6,979 milliárdról 1,5 milliárd forintra szállította le – írja a napi.hu.

A portál szerint a lépés összefügg a cég korábbi bejelentéseivel. Novemberben közölték, hogy 2016 elejétől elkezdik árulni a Negrót, vele együtt a győri gyártóüzemet is eladnák. A tervekről a hvg.hu is beszámolt: amíg nem jelentkezik vevő, továbbra is gyártják Győrben a cukorkát, míg a másik fontos termék, a Halls család gyártását Lengyelországba telepítik 2016 második felében.

hvg.hu

A vállalat szerint a Negro nem illeszkedik a globális növekedési terveikbe.

Az elsősorban snackeket gyártó vállalat inkább a húzómárkákra koncentrál majd a jövőben.

A győri üzemben, ahol a Negrót is gyártják, összesen 83-an dolgoznak. 59 saját, 19 kölcsönzött munkásuk és 5 portásuk van. A cég egyelőre úgy számol, hogy csak 17 embert kell elküldeni a Halls gyártásának áthelyezése miatt.
Gazdaság Ballai Vince 2025. január. 18. 20:00

Szorgosan szedegetjük a folyókból, de sok állam nem akarja elengedni a műanyagokat, amelyek szép lassan az agyunkra mennek

Halogatják a megállapodást a műanyagok visszaszorításáról az ENSZ tagállamai, miközben egyre inkább átjárják környezetünket, sőt már szervezetünket is a mikroműanyagok. Sokszor meglepően nagy koncentrációban jelennek meg hazai vizeinkben, a szakértők aprólékosabb szennyvíztisztítást, nagyobb odafigyelést és egységes mérést szorgalmaznak, ami még a jövő zenéje. Addig maradnak a folyótakarítási akciók, amelyekből minden korábbinál többet szerveztek tavaly. Mind a műanyaggyártásnál, mind a folyótakarításnál kulcskérdés, hogy a forrásnál kellene kezdeni a munkát.