Bedőlt egy hazai áramcég, 15 ezer ügyfél vált szabad prédává
Több szolgáltató is ajánlatot adott be a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (MEKH) a csütörtöki határidőig, hogy vállalná az ellehetetlenült Energetikai Központ Zrt. fogyasztóinak áramellátását. Az E.ON közleményben tudatta, hogy maga is az ajánlattevők között van.
A MEKH önkéntes kötelezettségvállalásra várt ajánlatot az áramcégektől, miután az Energetikai Központ Zrt. jelezte, hogy anyagi ellehetetlenülés miatt február 1-jétől nem tudja fenntartani közel 15 ezer háztartási ügyfele áramellátását - erről szerdai számában írt a Népszabadság.
A MEKH tájékoztatása szerint a cég 14 536 lakossági fogyasztót lát el árammal, közülük 8544-et az Elmű, 2180-at az Émász, 3696-ot az E.On, 116-ot pedig az EDF Démász szolgáltatási területén.
A törvények értelmében a fogyasztók ellátását biztosítani kell, ezért a hatóságnak úgynevezett végső menedékes szolgáltatót kell kijelölnie. Az áramcégek január 14-én csütörtökön délutánig tehettek ajánlatot az ügyfelek ellátására. A MEKH ezt követően új szolgáltatót jelöli ki az érintett háztartások számára, függetlenül attól, hogy elegendő felajánlás érkezett-e.
A hivatal csütörtökön közölte, hogy több ajánlatot is kaptak a bajba került cég fogyasztóinak ellátására, ezekről már pénteken döntenek. Az átadás-átvétel folyamatát a MEKH ellenőrzi, a fogyasztók ellátása garantált - tették hozzá.
Az egyik ajánlattevő az E.On volt, erről a cég közleményben adott hírt. Ajánlatuk szerint a társaság a szolgáltatási területén élő 3696 ügyfél ellátását vállalná át az Energia Központ Zrt.-től.
Az E.On közleményében hozzátette, ha a MEKH elfogadja a pályázatát, illetve az Energetikai Központ Zrt. az eljárás során betartja a hivatal által előírtakat, a fogyasztók szolgáltatóváltása február 1-jéig zökkenőmentesen megtörténhet.
Az Energetikai Központ Zrt. 2011-ben jelent meg a hazai lakossági piacon, alternatív lakossági áramszolgáltatóként. Úgy tudott ügyfeleket csábítani a nagy szolgáltatóktól, hogy kisebb áramszámla-kedvezményt kínált számukra, ennek fejében viszont nem nyújtotta például a megszokott színvonalú ügyfélszolgálatot.
Az Opten céginformációs adatai szerint 2014-ben a cég árbevétele 1,2 milliárd forint, vesztesége 65 millió, vagyona mínusz 320 millió forint volt.