Vállalkozás hvg.hu 2015. október. 01. 11:59

Trükközött a céggel, külföldön is utána nyúlt a magyar hatóság

Egy szlovákiai cég nem törölte a magyar ügyfelek adatait, és még le is húzta őket emiatt. A magyar hatóság kiszabott egy jókora bírságot, a társaság viszont perre ment, mondván, semmi köze hozzá a magyar hatóságnak. Az ügyben ma döntött az Európai Unió Bírósága.

Lehet alkalmazni egy uniós ország adatvédelmi szabályait arra  a külföldi cégre, amely tartós jelleggel valós tevékenységet folytat az adott országban – így döntött az Európai Unió Bírósága csütörtökön.

Ez eddig csak egy unalmasnak hangzó ítélet, viszont a történet mögötte az, hogy egy szlovákiai cég, a Weltimmo s.r.o. magyar ügyfeleket húzott le, miközben fittyet hányt a személyes adataik védelmére is. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ezért 10 millió forintos bírsággal sújtotta, ebből lett a per.

A szlovákiai cég olyan weboldalt üzemeltet, amelyen magyarországi ingatlanok hirdetései jelennek meg, ennek keretében pedig a hirdetők személyes adatait is kezeli. A hirdetések egy hónapig ingyenesek, majd ezt követően azokért díjat kell fizetni. Számos hirdető az ingyenes időszakot követő időszakra nézve e-mailben kérte hirdetése és személyes adatai törlését, mivel a díjköteles szolgáltatást már nem kívánta igénybe venni. A cég azonban nem törölte ezeket az adatokat, majd kiszámlázta a fizetendő díjakat. Ezek meg nem fizetésére tekintettel pedig a hirdetők személyes adatait követeléskezelő cégeknek továbbította.

Erre következett a magyar hatósági bírság, de a szlovák vállalkozás vitatta az adatvédelmi hatóság határozatát, mivel álláspontja szerint annak nem volt hatásköre eljárni és a magyar jogot alkalmazni egy külföldön letelepedett céggel szemben. A mai uniós ítélet alapján a cég rosszul gondolta.
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.