Vállalkozás hvg.hu 2015. szeptember. 08. 10:23

Napi ingázókra hajt a megújult WunderCar

A WunderCar, Wunder néven megy tovább, és szolgáltatásának profilja is megváltozik, a Budapesten napi szinten ingázókat dolgát egyszerűsítené.

„Egy mostani felmérésünk alapján a munkába autóval járók 80 százaléka egyedül utazik munkába menet” – mondja Gunnar Froh, az immáron Wunder néven működő cég alapítója. "Célunk, hogy a napi ingázók között természetes gazdasági hatékonyságot hozzunk létre, ami láthatóan csökkenteni fogja a csúcsforgalmat, és amivel a városi telekocsizás olyan egyszerű lesz, mint egy taxifuvar, miközben megfizethető, mint a busz” – definiálja az új szolgáltatást Froh.

Az utóbbi évben a cég aktív felhasználói bázist hozott létre Budapesten, az 1,8 millió budapesti lakosból 300,000-en léptek valamilyen interakcióba a Wunderrel. Hogy a taxisrendeletnek megfeleljen, a cég szigorú „nincs hivatásos fuvar”-politikát vezetett be, mely kötelezővé teszi a sofőröknek úti céljuk megadását, mielőtt utast tudnának felvenni, így a telekocsizás kategóriájába esnek, amely területre nem tér ki a taxirendelet.

"A sofőrök a Wunder platformot az ingázás költségeinek fedezésére használják, nem pedig profitszerzésre" – bizonygatja a cég első embere. A magánfuvarok költségmegosztásának hangsúlyozásra a Wunder bejelentette, hogy az előre megtervezett fuvaroknál az ajánlott költséget 1000 Ft-ban maximalizálja fuvaronként. Froh szerint azok, akik a városba ingáznak, napi 2 fuvarmegosztással akár havi 40 ezer Ft-ot is spórolhatnak az ingázási költségeiken.

„Voltak korábbi próbálkozások a budapesti telekocsizásra a múltban és a Wunder büszkén folytatja ezt a hagyományt a legújabb technológia használatával, és azon emberek segítségével, akik az okostelefonjuk használatával egyszerűbbé és olcsóbbá tennék mások ingázását” – mondja Froh.

A Wunder ezenkívül bejelentette, hogy kockázatitőke-befektetést is kapott: a finanszírozási kört a San Fransiscó-i Blumberg Capital vezette, amelynek a budapesten jelen lévő iEurope Capital is részese volt. Rajtuk kívül New York-i és londoni befektetők is részt vettek a tőkeemelési körben, valamint egy német autóipari szereplő is stratégiai befektetőként szállt be.

„Az iEurope innovatív, Közép-Kelet Európában aktív cégekre öszpontosít. Hiszünk abban, hogy Budapest virágzó technológiai innovációs központtá válhat, és büszkék vagyunk arra, hogy a Wunder részvényesei lehetünk”, mondta el Czirják László, az iEurope társalapítója és társ ügyvezető partnere. „A „sharing economy”-ként ismert iparágba már korai szakaszban befektettünk, és hisszük, hogy a telekocsizás logikus következő lépése volt, hogy a városban is megjelenjen”. Az iEurope az AutoHop kezdeti befektetője volt, melyet nemrég vásárolt fel a BlaBlaCar, valamint más sikeres közép-kelet európai startupokban is érdekeltésegeik vannak.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!