Retrómegszállottak figyelem!
Ha ön felismeri az alábbi képen látható tárgyat, akkor
- átlépett egy bizonyos korhatáron, vagy
- retrómegszállott.
Ha utóbbi, akkor nincs egyedül, amit az bizonyít a legjobban, hogy az egyik utolsó amerikai magnókazettát (merthogy erről van szó) gyártó cég tavaly történetének legjobb évét zárta, 10 milliót adott el a termékből, és idén 20 százalékos növekedésre számít. Bár a magnókazetta a kilencvenes évek második felétől viszonylag gyorsan kihalt a hanghordozók piacáról, újabban megint számottevő érdeklődés mutatkozik iránta.
„Az üzleti modellünket a makacsság és a hülyeség szavakkal lehet jellemezni. Túl makacsok voltunk ahhoz, hogy leállítsuk a termelést” – mondta a Bloomberg hírügynökségnek Steve Stepp, a National Audio Company (NAC) elnöke.
A cég növekedését a retróhullám hajtja, Stepp szerint a vevők nosztalgiáznak, amikor ragaszkodnak hozzá, hogy a kazettát a kezükbe fogják. A társaság a kazetták 70 százalékát a lemezkiadóknak adja el, vagyis azokból „műsoros kazetták” lesznek, és csak 30 százalékuk kerül üresen az üzletekbe. A NAC továbbra is azokkal a gépekkel állítja elő a magnókazettáit, amelyeket a hetvenes évek óta használ.