Vállalkozás hvg.hu 2015. június. 30. 10:59

A britek és a finnek is átvennék az EKÁER-t?

Nagy-Britannia és Finnország képviselője is jelen volt egy, az EKÁER eddigi eredményeit bemutató konferencián. Említett országok a NAV tájékoztatása szerint intenzíven érdeklődnek a rendszerrel kapcsolatos tapasztalatok iránt.

Eddig 47 ezer cég regisztrált a rendszerben és 5,3 millió bejelentés érkezett, vagyis ennyi tranzakció jutott az adózóktól a hatóság tudomására – tájékoztatott egy szakmai konferencián Pankucsi Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért felelős helyettes államtitkára. A konferencián részt vettek a visegrádi négyek mellett Nagy-Britannia és Finnország képviselői is. Jelenleg ezek az országok érdeklődnek intenzíven az EKÁER tapasztalatai iránt, ezért az újabb fejleményekről ősszel szintén rendeznek egy hasonló konferenciát – mondta Sinkáné Csendes Ágnes, a NAV adószakmai főigazgatója.

A rendszer nagy előnyeként említették, hogy még azelőtt szűrik ki az adócsalókat, hogy kár érné a költségvetést. Az év elejétől 5 ezer esetben állapították meg a szállítmány magas kockázatát, és ugyanennyi volt a jogsértések száma is – mondta Szabó Károly, a NAV vám- és pénzügyőri szakmai főigazgatója, kiemelve azt, hogy – szintén januártól – 40 ezer ügyfél kérte felvételét a köztartozásmentes adózói adatbázisba. Ez az egy évvel korábbinak több mint háromszorosa, és a növekedést a vele járó egyszerűbb EKÁER-eljárás indokolja. Szabó Károly az eddigi eredményekből arra következtetett, hogy több uniós tagállam is átveheti a rendszert.

A HVG Kiadó EKÁER a gyakorlatban című kiadványa már nyomtatott és digitális formában egyaránt rendelhető.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.