Vállalkozás hvg.hu 2015. június. 09. 10:56

Szervizbe viszi az autóját? Sok jóra ne számítson!

Tragikus állapotokat talált az autószervizek és autósboltok ellenőrzése során a fogyasztóvédelmi hatóság. Átverés, lehúzás, garancia hiánya, nem kellő tájékoztatás, nem létező jótállás, árazás hasra ütve.

Autókereskedések, autószervizek és autósboltok ellenőrzése során az esetek több mint 50 százalékában nem volt rendben valami. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Nemzeti Közlekedési Hatóság akciója elképesztő állapotokat tárt fel az ágazatban, a legtöbb probléma az autósboltokban a hiányos tartalmú (vagy egyáltalán át sem adott) jótállási jegyekkel volt (50,7 százalék) – írja a Napi.hu. Az autószervizekben gyakran a szolgáltatási díjakat nem tüntették fel (30 százalék). Az autósboltokban sokszor hiányzott az eladási ár (21 százalék) és az egységár (37 százalék) is.

Az ellenőrzött 103 autószervizből 51 esetben (50 százalék), míg a vizsgált 187 autósbolt, illetve autóalkatrész-kereskedés közül 111 esetben (59 százalék) tapasztaltak szabálytalanságot a szakemberek. A vizsgálat egyik fő szempontja a megfelelő ártájékoztatás volt. A vizsgált 200 üzletből/vállalkozásból 42 esetben volt valamilyen szabálytalanság az árfeltüntetéssel kapcsolatban. Az üzletekben 34 349 termékből 11 607-nál hiányzott az ár.

Nagyjából minden tizenkettedik alkatrésszel volt valamilyen úgynevezett jóváhagyási vagy minősítési probléma. Több mint 6 ezer megvizsgált alkatrészből 754-nél emeltek kifogást az ellenőrök. Találtak olyan gépjárműizzókat (LED-es helyzetjelző izzót, színes LED-es szofita izzót), amelynek csomagolásán csak nagyon kis méretű betűvel tüntették fel: a termék a közúti közlekedésben nem használható.

Az ártájékoztatásban a legtöbb jogsértést az autószervizeknél (41) tapasztalták. Ezekben az esetekben hiányzott a szolgáltatási díj, vagy nem volt egyértelmű, vagy nem volt jól olvasható. Az is előfordult, hogy nem adtak tájékoztatást a javítás óradíjáról, vagy azt nem megfelelően tüntették fel. A vizsgált 177 tájékoztatás közül 41 valamilyen szempontból félrevezető volt (a kifogásolási arány 23 százalék). A jótállási jegyeket 73 esetben vizsgálták, 37 alkalommal tártak fel valamilyen szabálytalanságot, ami igen magas, 51 százalékos kifogásolási arányt jelent. Az ellenőrzött vállalkozások 14 alkalommal, azaz a vizsgált esetek 19 százalékában egyáltalán nem adtak át jótállási jegyet.

További részleteket itt lehet olvasni.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.