A médiahatóság 250 millió forintra bírságolta a Telenort egy tavaly júliusban lefolytatott egyoldalú szerződésmódosításért.
Összesen 93 tarifacsomag díjait emelte fel tavaly júliusban a Telenor, és az egyoldalú szerződésmódosítást, meg a díjemelést utólag a körülményekben beállt változásokkal indokolta - idézi fel a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH), amely közleményében azt írja, hogy a Telenor egyrészt a hálózat működését biztosító eszközök elhelyezésére szolgáló ingatlanbérleti árak infláció miatti emelkedésével, másrészt a HUF/EUR árfolyamváltozás miatti költségnövekedéssel, harmadrészt pedig az elektronikus hírközlésről szóló törvény (Eht.) és a végrehajtási rendeletek változásaival – mint pl. egyedi előfizetői szerződés felépítése, új kötbérlogika bevezetése, számhordozás átalakításának szükségessége – indokolta a változást.
Az NMHH szerint viszont a Telenor egyoldalú szerződésmódosítása sérti a fogyasztói érdekeket, mert a szolgáltatónak az előfizetői szerződés egyoldalú módosítására csak pontosan körülhatárolt esetekben van lehetősége: akkor, amikor a bekövetkező változások mértéke, intenzitása, gyors lezajlása nem teszi lehetővé a rendes üzletmenet keretében a szerződések kétoldalú módosítását, illetve a megváltozott helyzethez igazodó új díjcsomag-struktúra kialakítását. Ha ez a kivételes helyzet nem áll fenn, a szolgáltató csak kétoldalúan, az előfizetővel létrehozott konszenzus alapján módosíthatja a szerződést - írják.
A jogellenes szerződésmódosítás miatt a médiahatóság 250 millió forint pénzbírságot szabott ki a cégre, valamint vezető tisztségviselőjére 500 ezer forint bírságot.
Azt is írják, hogy a hatóság a Telenor egyoldalú szerződésmódosítással összefüggő gyakorlatát 2010 óta már számos alkalommal jogsértőnek találta, és többször megbírságolta a szolgáltatót a jogszerűtlen, egyoldalú szerződésmódosítások miatt.