Ma leginkább az autóiparnak dolgoznak, és bár ott voltak a nagy mobiltelkós piacrobbanásnál is, és elsőre a kézifúró és a mosogatógép (vagy tűzhely) képe ugrik be róluk, a szerszámgépgyártó vállalatot mostantól azonban a "dolgok internete" (Internet of Things - IoT) érdekli.
Az SG.hu szúrta ki: a finommechanikai és szerszámgépkészítő Bosch újra irányt vált. A cégnél a 1886-os alapítást követően Robert Bosch az elektromos csengővel és a vízállásjelző berendezéseivel tette ismertté.
Azóta a profilt leginkább a háztartási eszközök (mosogatógép, mikró, tűzhely stb.) és az autóalkatrészek jelentették. Jól lehet, a Bosch számos egyéb terméket is sikeresen gyártott és forgalmazott annak köszönhetően, ez leginkább annak volt köszönhető, hogy a cég arra mindig külön figyelmet fordított, hogy saját kutató-fejlesztő részlege legyen, és a gépeibe kerülő alkatrészek közül amit csak lehet, saját maga állítson elő.
A Bosch K+F kerete a cég méretéhez képest igen magas: a cég tavalyi, 48,9 milliárd eurós bevételéből mintegy 10 százalékot (egészen pontosan 4,7 milliárd eurót) fordított innovációra, ami majd' duplája annak, mint amit e területen a Siemens visszaforgatott.
Manapság a Bosch leginkább autóipari beszállítóként keresi a kenyerét, de öt éve – 600 millió euróból, a cég egyik legnagyobb beruházásaként – Reutlingenben félvezetőgyárat épített. Ezzel magyarázható, hogy a cégnél egyre inkább a szoftverek és az IT-k+f is előtérbe került. Ehhez két saját részlege is besegít: a Sensortec 2008 óta a mikromechanikus szenzorok specialistája lett, a Software Innovations pedig a "Bosch IoT Suite", vagyis a gép-gép kommunikáció és az intelligens otthonok problematikájának feladatával dolgozik.
A Boschnál az kap prioritást, hogy minden termékük képes legyen csatlakozni a világhálóhoz–- írja az SG.hu.