Olyan törvénymódosítást készít elő a fejlesztési tárca és a KDNP, amely szigorítaná az árubemutatók szabályozását. Nem lehetne például ingyenességgel csábítani a vevőket. A trükkös kereskedelemnek leggyakrabban a jóhiszemű nyudíjasok válnak áldozatává.
Tovább szigorítana az árubemutatókra vonatkozó szabályokon a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a tárca ezért egyeztetést kezdeményezett a társhatóságok és civil szervezetek bevonásával – hangzott el a tárca és a KDNP közös sajtótájékoztatóján szerdán.
Visszaélnek a nyugdíjasok jóhiszeműségével
Koszorús László, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára jelezte: a fogyasztóvédelem 2008 óta vizsgálja a termékbemutatókkal kapcsolatos kereskedelmi tevékenységet, ennek ellenére az ellenőrzések tapasztalatai szerint minden évben visszaélnek a kiszolgáltatott, nyugdíjas fogyasztók jóhiszeműségével.
Jelezte: a témáról széles körű konzultációt kezdeményeztek 8 hónapja a KDNP közreműködésével.
A törvénymódosításhoz három javaslat vetődött fel: kötelező feladat lenne az országos ügyfélszolgálat működtetése, szigorítanák a hitelszerződések megkötésének feltételeit, és megtiltanák a reklámokban szereplő megtévesztő ingyenességet. A három javaslat a reklámtörvény, a kereskedelmi törvény és a fogyasztói hitelekre vonatkozó törvény módosítását jelentené.