Vállalkozás hvg.hu 2015. március. 10. 13:51

Ezért nem térülnek meg Facebook-hirdetései

Sokan panaszkodnak, hogy a Facebookon nem lehet igazán eredményesen hirdetni, de általában kiderül, hogy a felhasználói hibák miatt úszik el a kampány sikere. Egy blog összeszedte mikre érdemes figyelni.

Ahhoz, hogy cége weboldalára irányítsa az embereket, esetleg el szeretné érni, hogy azok feliratkozzanak a hírlevélre érdemes kiemelni a Facebook-hirdetést. Ilyenkor gyakran előfordul, hogy a bejegyzés kiemelésnél csak a rajongók és az ő ismerőseik célzást állítják be, ezért a Facebook nem biztos, hogy a jó embereknek fogja megmutatni a posztot, hiszen a rajongók ismerősei között vannak olyanok is, akik nem relevánsak. Ez akár 10 százalékkal is csökkentheti a konverziós rátát, vagyis az arányt, hogy a hirdetést olvasók közül, hányan válnak tényleges vásárlóvá.

Jellemző hiba az is, hogy a weboldal kattintás kampányban egy szöveget használnak, egy célzást, de 3-4 képet is kiválasztanak. A Facebook ilyenkor ugyan megmutatja, mennyi átkattintás van, de nem lehet megállapítani, hogy melyik hirdetés volt a sikeres.

Ezért jellemezően mindegyiket futtatják tovább, pedig értelemszerűen van, amelyik kevésbé hatékony. Az is probléma, ha nincs pontos mérés, és nem használják sem a konverzió követést, sem a Google Analytics URL címkézését, így nem derül ki melyik hirdetés a legjobb. Ez akár 30 százalékkal is csorbíthatja a hatékonyságot.

A remarketing hiánya is tovább rontja az eredményeket, vagyis ha nem kerülnek beazonosításra azok, akik már jártak az oldalon, hiszen ők azok, akiket könnyen, és olcsón meg lehetne szólítani. A hirdetések rendszeres cseréje is fontos, sokan egyszer létrehozzák a hirdetéseket, aztán úgy hagyják, miközben a legtöbb Facebook-hirdetés 3-4 nap után kiég.

Az is eredménycsökkenéshez vezet, ha nincs blog az oldalon vagy hírfelület, ami segít több szempontból megmutatni az előnyöket, és elkötelezettebbé tenni az embereket. Ha minden beállítást megfelelően kezel a felhasználó, akkor mondjuk, 40 forintba kerülne egy hírlevél-feliratkozó, azonban a fenti hibák elkövetésével ez akár több száz forintot is kóstálhat. Ha további részletekre kíváncsi, a facebooktippek.hu oldalon tájékozódhat.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.