Monornak elege lett a UPC-ből
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) február 20-án eljárást indított a UPC Magyarországgal (UPC) szemben, mert a 29-es számozási körzetből sokan panaszkodtak a szolgáltatás gyenge minősége miatt.
A GVH 2015. február 20-án versenyfelügyeleti eljárást indított a UPC-vel szemben, mert nagyszámú fogyasztói jelzés alapján észlelte, hogy a UPC a 29-es számozási körzetben – vagyis: Monoron és környékén – kisebb le- és feltöltési sebességű internet-szolgáltatást kínál magasabb előfizetői díjért az ország többi területéhez képest.
A UPC egyedüli távközlési szolgáltatóként van jelen Monoron és a környékbeli települések jelentős részén. A vizsgálat azt kutatja, hogy a UPC a fentiekben leírt magatartása helytálló-e, illetve azzal valóban megsértette a versenytörvény gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmára vonatkozó rendelkezéseit. A GVH-hoz ez ügyben jelentős számú piaci jelzés érkezett.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul. A törvény szerint az eljárás lefolytatására biztosított időtartam 6 hónap, amely – az ügy bonyolultságától függően – két alkalommal, 6-6 hónappal meghosszabbítható.