A talpon maradt online apróhirdetési cégnek nem kell kétszer mondani, hogy ha a "csak egy maradhat" verseny véget ért, akkor itt az ideje a zsákmány kifosztásának...
"Hozzájárulok, hogy az ott feltüntetett személyes adataim továbbításra kerüljenek a Schibsted Classified Media Hungary Kft. (1031 Budapest, Záhony utca 7. B. ép. földszint) részére." – ha ezt a rubrikát nem ikszeli be az OLX-et használó hirdető, már nem tudja megújítani a meglévő hirdetését, ileltve nem is tud már új hirdetést feladni.
Mint azt február 13-án, az OLX.hu fekete péntekén megírtuk, a két cég mögött álló nemzetközi nagyvállalatok megegyeztek, hogy az OLX felhagy a magyarországi tevékenységével annak fejében, hogy a Schibsted Romániából és a portugál piacról vonul vissza. Ezzel véget ért az OLX (volt Apród) és a Jófogás évek óta tartó ádáz egymásra lövöldözése. Az a költési háború, melynek során a felek több milliárd forintot öltek a kettejük közti versenybe anélkül, hogy az online apróhirdetési piacról lényeges bevételük származott volna.
Ez most megváltozik. Jóllehet, az OLX tulajdonosa a kivonulást követően közölte, hogy az apróhirdetési oldal működését is megszüntetik Magyarországon, alig néhány napja még úgy volt, hogy a teljes kivezetés 3-4 hónapot vesz igénybe. Mivel a Jófogás az eddigi kiadásait radikálisan csökkentve (hisz a tavalyi mérleg szerinti összegük mínusz 1,5 milliárd forint körül volt – nagyjából ennyit költöttek el reklámra, marketingre) szeretne bevételorientált üzemmódra váltani, szüksége van arra is, hogy az OLX lassan kiürülő platformjáról minél gyorsabban minél több hirdetőt és hidetést olvasót áthúzva, becsatornázzon a maga rendszerébe. (Mivel a 90 napon túli hirdetések automatikusan értéküket vesztik.) Az OLX-es hirdetési űrlapon megjelent kis "x" egy ilyen irányú, egyszerű üzleti lépés.