Kiírja az ügyfél nevét az Erste bankautomatája pénzfelvételkor – erre hívta fel a figyelmet a Délmagyarország egyik olvasója. Az Erste Bank szerint adatvédelmi szempontból semmi gond nincs a név megjelenítésével.
A lap olvasója párjával vett fel pénzt egy ATM-ből, akkor figyeltek fel arra, hogy kiírta az automata a nevét. Szerinte ez adatvédelmi szempontból aggályos. Mindketten az Erste Bank ügyfelei egyébként – olvasható a cikkben.
A lap megkereste az Erste Bank kommunikációs osztályát, ahonnan azt válaszolták: „A név megjelenítésével kapcsolatban bankunk jogi szakértőivel egyeztetett szakvéleményünk az, hogy bankunk készpénzfelvételi gyakorlatával összefüggésben banktitoksértés és a személyes adatok védelmének kérdése nem merül fel".
Magyarázatként azt írták, hogy az ATM-eket nemcsak Erste banki ügyfelek használhatják, így kizárólag a név alapján nem lehet beazonosítani a pénzfelvevőket. Az ügyfelek védelme érdekében az ATM-ek környezetét is úgy alakították ki, hogy illetéktelenek ne láthassák az ügyfél adatait, így önmagában a név megjelenítése nem jár veszélyekkel. „Adatvédelmi szempontból tehát nem kifogásolható ez a gyakorlat" – közölték.