A fogyasztás templomait vizionálja egy vallási csoport, amely szerint a gyorsétteremlánc és templomok keresztezése állíthatja meg a hívők számának rohamos csökkenését.
Paul Di Lucca, a Lux Dei Design egyházi „márkaépítésére” szakosodott ügynökség kreatív igazgatója a kiötlője a McMass Projectnek, melynek lényege, hogy az egyháztól elpártolt híveket a McDonald’s hívogató menüivel csalnák vissza a templomokba. Ennek gyakorlati megvalósítását pedig úgy képzeli, hogy egyszerűen a következő franchise egy templomban kapna helyet. „A kereszténység képtelen megszólítani a modernkori hallgatóságot. Az egyházközösségek mentalitásából hiányzik az innováció, a designgondolkodás.” – véli Di Lucca.
A több felekezetből álló csoport az ötlet megvalósítását közösségi finanszírozásból tervezi, és már el is indította kampányát az Indiegogon, melynek célja egymillió dollár összegyűjtése, ami a franchise koncesszió megszerzéséhez és az átépítéshez kellene. „Eljött a vállalkozó egyházak kora” – hirdeti a kampányban az ügynökség, amely alatt a két szervezet – mármint az egyház és a gyorsétteremlánc – gyümölcsöző kapcsolatát érti, melynek eredménye egy népszerű közösségi és imahely lehet. A kampányvideóban a trapista szerzetesekkel is példáloznak, mint olyan vállalkozó szellemű hívőkkel, akik nem riadtak vissza attól, hogy üzleti tevékenységekkel egészítsék ki a büdzsét. Di Lucca úgy véli, hogy a koncepciója akár a hitépítés egyik eszköze is lehet, ugyanakkor elismeri, hogy sokan idegenkedni fognak a rendhagyó ötlettől - írta meg az Élelmiszer Online.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!