2014. november. 03. 09:38 MTI Utolsó frissítés: 2014. november. 03. 09:38 Vállalkozás

A Publicis megavállalat megveszi a Sapient reklámcéget

A világ harmadik legnagyobb reklámügynöksége, a párizsi székhelyű Publicis csoport hétfőn bejelentette, hogy 3,7 milliárd dollárérét felvásárolja a digitális hirdetésekre specializálódott Sapient reklámcéget.

A Publicis tájékoztatása szerint 44 százalékos prémiumot, részvényenként 25 dollárt fizet a Sapientért. A felvásárlást a Publicis saját tőkéjéből és hitelfelvételből fedezi, a Citigroup lesz a finanszírozó. 

A Publicis célja, hogy növelje online reklámhirdetésekből származó bevételeinek arányát. 2013-ben a Publicis bevételeinek 38,4 százalékát adták digitális reklámhirdetések, ezt az arányt 2018-ra akarták 50 százalékra emelni, de a Sapient felvásárlásával már el is érték. 

Elemzők szerint a Publicis stratégiailag megalapozott, de drága döntést hozott. A vállalat korábban a második legnagyobb reklámpiaci szereplővel, az Omnicom ügynökséggel akart összeolvadni, de 2014 májusában végleg letettek erről a tervükről. 

2013-ban a Sapient bevételeinek 63 százalékát az amerikai piacról szerezte, és a Nasdaqon jegyezték részvényeit, de a felvásárlással a céget kivezetik a tőzsdéről. A felvásárlást a Publicis és a Sapient vezetősége is támogatja, az üzlet 2015 első negyedévében zárulhat le.

hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?