Vállalkozás hvg.hu 2014. október. 15. 11:45

Itt egy újabb rejtett áremelés, már a kávészacskó is vékonyabb

Nemcsak a cigi, a tejföl, a liszt most már a kávé is egyre rosszabb üzlet, amennyiben az eddig megszokott negyedkilós csomag már csak 225 grammot nyom.

Alig jelent meg a meglepő árváltozásokról szóló cikkünk, újabb alaptermék kiszerelése és árazása okoz kellemetlen meglepetést. Milyen kiszerelésben kínálták a pörkölt kávét a boltok a polcokon? Jellemzően negyed-, fél-, illetve egykilós csomagokban. Mostantól azonban résen kell lennie kávéfogyasztóknak, hiszen az egyik legnépszerűbb márka "negyedkilós" kiszerelése valójában csak 225 grammot tartalmaz.

hvg.hu

Aki ezt a kávét issza, annak tehát érdemes újraterveznie a beszerzési ciklusát, nehogy egy reggel nélkülözhetetlen ébresztőitala nélkül kelljen életet vernie magába.

Csak a Paloma márka lett 225 grammos
Cikkünkre reagált a Douwe Egberts Hungary Zrt., eszerint a társaság "a Paloma márka esetében 2012-ben döntött úgy, hogy megőrizve a Paloma márkára jellemző ízvilágot más technológiai eljárással készíti el a terméket. Ennek következtében a kiszerelés a korábbi 250 grammról 225 grammra csökkent, a technológiaváltás következtében egy csomagból azonban továbbra is 40 csészényi kávé főzhető le. A fogyasztókat semmilyen kár nem érte, hiszen az új csomagolás bevezetésével a termék árát nem hogy nem emelte a vállalat, hanem a 10%-os súlycsökkenés mértékénél nagyobb mértékben csökkentette, így a Douwe Egberts Paloma kávé fogyasztói változatlan számú csészényi kávét tudnak lefőzni, mindezt alacsonyabb ár mellett. Ennek fényében a Douwe Egberts terméke sem ennek, sem a korábbi cikknek a gondolatmenetébe nem fér bele, hiszen itt a súlyváltozás valójában árcsökkenéssel járt együtt és nem áremelkedéssel."