A magától törlődő üzeneteket küldő chatszolgáltatást feltaláló huszonévesek cégét 10 milliárd dollárra értékelték, aminél csak egy startup értékesebb.
Az elmúlt hónapokban számos lehetséges befektetővel tárgyalt a társaság, akik közül végül a Kleiner Perkins Caufield & Byers lett a befutó, de korábban versenyben volt a Google és a Facebook is. A befektetésnek köszönhetően a gyors növekedést produkáló startupot 10 milliárd dollárra értékelték; a hírek szerint 20 millió dollárral lökték meg a speciális üzenetküldő-szolgáltatást kínáló céget – írja a The Wall Street Journal.
Ezzel a huszonéves alapítók, a mindössze 24 éves Evan Spiegel és Bobby Murphy máris a fiatal internet-milliárdosok között találták magukat, miközben cégük gyakorlatilag még nem termel bevételt. A SnapChat olyan chatszolgáltatást kínál, aminek során az üzenetek törlődnek nem sokkal az elküldésük után, így a felelősség is elszáll az írott szóval, ezért felszabadultabban lehet üzeneteket váltani. A SnapChat főként az amerikai tinédzserek körében népszerű. Ez a korosztály ugyanis elkezdett elpártolni a Facebooktól és az alternatív lehetőségek közül a SnapChat lett a befutó, jelenleg már 100 millió felhasználója van.
Az alkalmazása még csak hároméves múltra tekint vissza és még az üzleti modellje is bizonytalan. A mostani befektetéssel megkezdődhetnek a fejlesztések és lesz miből hirdetni is. A Kleiner Perkins olyan technológiai cégek korai befektetője volt korábban, mint például a Google vagy az Amazon, de nemrég az Uber Technologiesba is beszállt 100 millió dollárral. Ezzel a Uber a legértékesebb startup 18,2 milliárd dollárral, utána közvetlenül a Airbnb, Dropbox, Xiaomi, Snapchat négyes jön 10-10 milliárddal.