Többször is megtévesztette a fogyasztókat, mégse bírságolja meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a lakossági piaci áramszolgáltatóként működő Energetikai Központot, mert a fogyasztókat "végeredményben" nem érte anyagi kár.
A GVH június 12-i keltezésű határozata megállapította, hogy az Energetikai Központ Zrt. megtévesztette a fogyasztókat a leendő ügyfelek felkeresésekor, a szerződéskötés céljában, illetve a kereskedőváltás egyes jellemzőivel.
A Versenyhatóság a fél éven át tartó vizsgálatát lakossági panaszokra reagálva végezte. A cseh hátterű társaság a hatósági áras egyetemes szolgáltatáshoz képest jelenleg 3, illetve 6 százalékkal (korábban 4, 6 és 8 százalékkal) olcsóbban kínál villamos energiát a háztartásoknak, a kedvezmény azonban nem a teljes végfogyasztói árra, csupán az annak körülbelül felét kitevő energiadíjra vonatkozik - írta meg az Energiafocus.hu.
Az Energetikai Központ az ügyfelek megszerzésében aggályosnak mondható gyakorlatot követett - ezt lényegében kimondta a GVH határozata, de a versenyhatóság úgy találta, hogy a panaszok egy része jogos csak, és az nem csak a cégnek róható fel.
Miután pedig az ügyfeleknek az egyetemes villanyárnál kevesebbet kellett fizetniük, anyagi kár nem is érte őket akkor sem, ha akaratuk ellenére léptek át a szabadpiaci szolgáltatóhoz. A GVH ezért - mindamellett, hogy a jogsértés megállapítása mellett megtiltotta a cégnek a jogsértő magatartás folytatását - végül bírságot nem szabott ki az Energetikai Központ Zrt-re.
Azt azonban a Hivatal nem vizsgálta, hogy a számlázás során is aggályos magatartást tanúsít - írja az Energiafocus.