Két kisvállalkozás, amely teljesen eltérő üzletet épített fel webshopra.
A 2008-ban alapított Meska.hu olyan internetes piactér, ahol kizárólag egyedi kézműves termékeket kínálnak 18 kategóriában, az ékszerektől kezdve a bútorokon, dekorációs tárgyakon át a divatcikkekig. Az oldal nem bonyolítja az adás-vételt, hanem a virtuális térben összehozza a vásárlókat az eladókkal.
Az alapítók - Porst Réka és Hídvégi Borbála - úgy vágtak bele az internetes kereskedelembe, hogy nem volt semmiféle tudásuk a keresőmarketingről, a programozásról vagy a webshopokról. Mivel nem volt pénzük, hogy más készítse el nekik a megfelelő webshopot, saját maguk ásták bele a webshopkészítés és keresőmarketing rejtelmeibe.
Üzleti tervet az indulástól számítva fél évvel készítettek, addig csak a fejükben élt a koncepció. Ezt egy hazai bank és a Seed Alapítvány segítségével hozták létre, amely gyakorlatorientált képzést indított női vállalkozóknak. "A képzés nemcsak az üzleti ismeretek szempontjából jelentett sokat, hanem azért is, mert ott szinte mindenki vállalkozó volt. Olyan emberekkel ismerkedtem meg, akiknek teljesen természetes volt az, amitől én ellenben tartottam" – mondta Réka.
A Meskát 2 millió forintból hozták létre, ez az összeg a programozás első verziójára, a cégalapításra és a könyvelőre ment el. Marketingre Google AdWords és Facebook kampányokat használnak. Ezek szezonálisak, évente 4 kulcskampányt indítanak. Blogjuk központi helyet foglal el ezekben a kampányokban is. 2013-ban 24 millió forint feletti árbevétel mellett 2,7 milliós adózott eredményt értek el.
A vállalkozásról bővebben ebben a cikkünkben olvashat.
Játéknet.hu
A Játéknet.hu kis családi garázscégből az egyik legdinamikusabban fejlődő hazai online webáruházzá nőtte ki magát, amelyet számos szakmai és közönségdíjjal is kitüntettek. A cég jelenleg 1,4 milliárdos árbevételt hoz össze 30 alkalmazottal, évi 150 ezer rendeléssel.
A tulajdonosok eleve a specializált webshopban gondolkodtak, ami csak játékokat árul. Tudták, hogy mit jelent egy webshop-alapú vállalkozás indítása, mert az alapító két házaspár egyik fele – a Bognár család – számítástechnikai webáruházat működtetett, így járatosak voltak a technológiai háttérben is.
Számukra a webshopnál a készletezés volt az egyik legnagyobb kihívás. Mivel a karácsonyi játékrendeléseket – novemberi szállítással – márciusig kell elküldeniük a nagykereskedőknek, jól kell eltalálniuk, hogy milyen játékból, mennyit rendelnek és milyen ütemben.
Több millió marketingre
"Az első időszakban minden magától ment, egy fillért nem költöttünk marketingre" – mondta Bognár Ákos. A második évtől Google Adwords hirdetéseket használnak, erős konverziós szemlélettel, vagyis csak olyan hirdetésre költenek, ami közvetlen vásárlót hozhat. Mivel a cég gyorsan növekedett, és azt tapasztalták, hogy új vásárlóik főként az offline világból érkeznek, tavaly – a felerősített online megjelenések mellett – offline kampányba is kezdtek, amit majd idén futtatnak csúcsra. A céljuk az, hogy brandet építsenek, azaz azt szeretnék elérni, hogy az emberek fejében a játékvásárlás egyet jelentsen a Játéknettel. Főként rádióban, tévében, kisebb részben nyomtatott lapokban hirdetnek. Bognár szerint a teljes marketingköltségük 2013-ban az éves árbevétel 3 százalékát érte el.
Bognár úgy véli: a webáruházakban bőven van még lehetőség Magyarországon. „Bármely vertikumban eséllyel lehet indulni, még a szórakoztató elektronika területén is. A ruha, cipő, sportfelszerelés terén könnyen, az élelmiszer és az FMCG szektorban kicsit nehezebben lehet sikert elérni, bár egy Tesco és GRoby mellett valószínűleg nehéz labdába rúgni” – mondta Bognár, aki szerint, ha valaki naggyá akar lenni, akkor azt kell csinálnia, amit a nagyok.
A vállalkozásról bővebben ebben a cikkünkben olvashat.
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!