Vállalkozás hvg.hu 2014. június. 12. 11:22

Online marketing 9. - A partnerprogramok

Hogyan növelhetem az eladásaimat? Miként építsek márkát a termékeimből? Most megmutatjuk!

Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.

Sorozatunk korábbi részeit itt tudja elolvasni:

1. Az alapok
2. Céges honlap
3. Keresőmarketing
4. A sajtóközlemény
5. A banner hirdetés
6. A linképítés
7. A hírlevélkampány
8. A vírusmarketing

Most a partnerprogramokkal foglalkozunk. A partnerprogramok egy cég weboldalának népszerűsítésére szolgálnak, így jelentős vevőszerző funkciójuk van. Lényegük, hogy egy partner a potenciális vásárlót a kereskedő weboldalára irányítja. Tehát mások úgy keresnek pénzt a partnerprogramban való részévétellel, hogy a mi termékünket reklámozzák a saját weboldalukon, amiért jutalékot kapnak. A partnerek legfőbb célja, hogy olyanokat irányítsanak át a kereskedő weblapjára, akiktől várható, hogy a megfelelő módon cselekszenek, s hasznot hoznak a partnernek.

A partnerprogram előnyei:

- rövid idő alatt elindítható (pár nap, de maximum 1-2 hét)
- nem kerül többe mint egy újsághirdetés
- egyszeri befektetés és mégis néhány hónap alatt jelentősen megnövelheti, akár meg is többszörözheti a bevételt
- globális, az egész világ a célközönség

Melyek a legjobb partnerprogramok?

A két legnagyobb és legnépszerűbb partnerhálózat a ClickBank, amely a digitális termékekre szakosodott, és az Amazon Associates, amely fizikai termékekre. Az Amazonnál kisebb a jutalék, viszont az emberek könnyebben vásárolnak, jobban megbíznak az Amazonban. Viszont a ClickBanknél 50-75 százalék is lehet a partner jutaléka. A bevételünk attól függ, hogy a partner miként próbálja eladni a termékünket/szolgáltatásunkat a saját oldalán.

A legsikeresebb partnerek gyakran a keresőoldalakon népszerűsítik a kereskedőket kattintásalapú hirdetésekkel (PPC – pay per click). A partnerhálózatok (pl. Amazon) általában egységes fizetési rendszert alkalmaznak, azaz a kereskedelmi cég a hálózatnak fizet az elvégzett hirdetési munkáért, s a hálózat osztja szét a bevételt az egyes résztvevők között.

Hogyan kell elindítani egy partnerprogramot?

Ezt a ClickBank példáján keresztül mutatjuk meg. Ha a termékedet szeretnéd árulni ClickBank-en keresztül akkor az ún. “Vendor” regisztrációt kell választanod. Ez a regisztráció ingyenes, azonban ha beküldesz egy terméket, akkor egy egyszeri $49.95 aktivációs díjat kell fizetni. Természetesen kell hozzá a kisvállalkozásunk honlapja, ahová a ClickBankról a partner segítségével megérkeznek a látogatók.

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!