Hogyan növelhetem az eladásaimat? Miként építsek márkát a termékeimből? Most megmutatjuk!
Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.
Sorozatunk korábbi részeit itt tudja elolvasni:
1. Az alapok
2. Céges honlap
3. Keresőmarketing
4. A sajtóközlemény
5. A banner hirdetés
6. A linképítés
7. A hírlevélkampány
Most a vírusmarketinggel foglalkozunk. A vírusmarketing olyan irányított kommunikáció, amelynek segítségével viszonylag rövid reklámüzenetet juttatunk el a fogyasztókhoz, befogadókhoz. A közösségi média felől közelítve: olyan érdekes / informatív tartalom, amit mások szívesen megosztanak meg másokkal, és amely úgy terjed, mint egy vírus.
Mi kell egy üzenet terjedéséhez?
1. Ha menő a tartalom, mi is menők leszünk, ha megosztjuk azt. Tehát azokat a tartalmakat, amik jobbnak/okosabbnak/trendibbnek mutatnak minket, nagyobb eséllyel osztunk meg másokkal. Ilyenek például azok a dolgok, amelyekkel jó benyomást keltünk, bennfentességet érezhetünk, titkokat vagy meglepő, szórakoztató tényeket osztunk meg.
2. Árukapcsolás, azaz a termékünket / szolgáltatásunkat összekötjük valami mással. Például egy napszakkal (reggel) vagy egy mindennapos szokással (kávézás). A Kit Kat csokit tudatosan a kávézáshoz kötötték a reklámokban, aminek következtében a kávészünetet tartó fogyasztók nagyobb eséllyel toltak le egy Kit Katot.
3. Érzelmek. Azok a tartalmak, amelyek érzelmet váltanak ki belőlünk, könnyebben terjednek. Ezen belül a nagy feszültséggel járó érzelmek jobban terjednek (harag, izgatottság, lenyűgözöttség), mint az alacsony érzelmekkel járók (elégedettség, szomorúság).
4. Nyilvánosság / láthatóság. Ha offline felismerik a terméket / szolgáltatást, akkor könnyebben megosztják az ezzel kapcsolatos tartalmakat.
5. Ha a tartalomnak praktikus értéke van, segít valamiben. Például megtanít fokhagymát pucolni két mozdulattal vagy tüzet gyújtani csiholással, tűz nélkül.
6. Történetmesélés. A történetek lenyűgözik az embereket. Marketingszempontból ezek akkor jók, ha a történet a termék vagy szolgáltatás nevét nem lehet belőle kihagyni, ezek nélkül a történet értelmetlenné válik.
Források:
Jonah Berger: Contagious c. könyve
Urban Legends
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!