A Reuters szerdán szellőztette meg a hírt, ma pedig hivatalosan is bejelentették: a kedvezőbb pénzügyi lehetőségek miatt tőzsdére megy Londonban a WizzAir fapados légitársaság.
Nem a napi pénzügyi szükségletek, hanem a kedvezőbb lehetőségek miatt megy tőzsdére a WizzAir, a cég külső finanszírozására nincs szükség – mondta Váradi József, a társaság vezérigazgatója csütörtökön videokonferencián, miután a cég Londonban bejelentette tőzsdére lépési szándékát. A Reuters szerdán arról írt, ma fogják bejelenteni a döntést.
Váradi közölte, a magyar és az ukrán céget tulajdonló Wizz Air Holdings plc. jelenik meg a tőzsdén, a bevezetés oka, hogy megfelelő készpénztartalékokkal rendelkezzenek. Hangsúlyozta: eszközfinanszírozásra, új piacok megnyitására használhatják a pénzt, a credit rating, az adósbesorolás javulása miatt pedig kedvezőbb finanszírozási feltételeket érhetnek el.
Váradi József kiemelte azt is, hogy várakozásaik szerint a légipiac tovább fog konszolidálódni, és a folyamat nyertesei szeretnének lenni, ehhez megfelelő pénzügyi háttér szükséges. Jelezte: azok a piacok, ahol most szolgáltatnak, megfelelő növekedési potenciállal rendelkeznek, és megfelelően táplálják a Wizz Air növekedését, ugyanakkor folyamatosan figyelik az új lehetőségeket is.
A tőzsdei bevezetéssel – amelyet júniusban le szeretnének zárni – az intézményi befektetőket célozzák meg, a magyar hányad alakulását az új tőkeszerkezet kialakulása után lehet megmondani. A londoni bevezetést Váradi József azzal indokolta, hogy az a világ egyik legnagyobb tőzsdéje, amely jelentős hozzáférést biztosít a tőkéhez.
A Wizz Air csütörtök reggel jelentette be, hogy Londonban tőzsdére viszi részvényeit. A legnagyobb közép-európai diszkont légitársaság 200 millió euró bevételt vár a kibocsátástól. A jegyzési könyveket a Barclays, a Citigroup és a JPMorgan pénzintézetek vezetik, a kibocsátás főszervezőjeként a Nomura működik közre.
Az idén 10 éves Wizz Air 17 bázissal rendelkezik 9 kelet-közép-európai országban, 35 ország 96 célállomására repülnek 50 darab Airbus A320-as repülőgéppel. A cég 1 milliárd eurós bevétellel és 89 millió eurós nettó nyereséggel zárta az előző évet, gépeik átlagos töltöttsége 85,2 százalék, kihasználtságuk pedig 12,4 óra volt.