Noha a Volkswagen csoport az Auditól a Porschén át a Skodáig (és persze a VW-ig) eddig se volt kis szereplője a világ gépjárműgyártó kasztjának, azt azért nehéz feldolgozni, hogy a csapat tagjává válik a MAN tehergépjárműgyártó után a svéd kamiongyártó Scania is. Pedig a németek gáláns ajánlatot tettek.
A Reuters szerint a Scania elfogadta a VW csoport mintegy 30,48 dolláros részvényenkénti kivásárlási ajánlatát, és mintegy kétezer milliárd forintért a német autógyártó bekebelezheti az egykor szebb napokat is megélt svéd gyártót. A németek így - miután a MAN-t korábban megszerezték - már a tehergépjármű piacon is nagy halaknak számítanak majd, sőt, a Saimler mögött a világ második legnagyobb kamingyártóivá lépnek elő. A Volkskvagen egyébként úgy gondolja, hogy a Scaniában komoly potenciál van még, és valószínű, hogy a gyártás a jól csengő márkanevet is érintetlenül hagyja.
Ahogy az Index írja, a németek gálánsak voltak, mert bár a vételi ajánlatot már februárban megtették (azokra a részvényekre, amivel nem rendelkeztek, végül a kiszorításhoz szükséges 90 százalékos részesedést az egyik nagytulajdonos, az Alecta meggyőzésével sikerült elérniük. A Volkswagen ajánlata értelmében minden A és B sorozatú Scania részvényért 200 svéd koronát (22,26 eurót) kínáltak, és így a teljes kivásárláshoz szükséges 11,5 százaléknyi részvényért mintegy 6,7 milliárd eurót fizentek majd. Az ajánlat a Scania februári részványárfolyamánál 57, illetve 53 százalékkal magasabb árról szólt.
A német menedzsment a svéd gyártó bekebelezését a haszongépjármű-gyártása egyik mérföldkövének tekinti, mivel lehetőség nyílik arra, hogy a konszernen belül olcsóbban adja-vegye az alkatrészeit. A Volkswagennek, amennyiben a szinergiák a jelenleginél tényleg jobban kihaszánlhatók - teszi hozzá az Index - a cég legalább 650 millió eurós üzemi eredménynövekedésre kapna lehetőséget.