Vállalkozás hvg.hu 2014. április. 25. 10:06

Így trükköznek velünk a cégek, hogy megvegyük termékeiket

A Business Insider összeszedett pár trükköt, amivel a reklámozók rávesznek minket arra, hogy megvegyük termékeiket. Például nem véletlenül van a színészek jobb kezében minden termék.

A Business Insider egy videóban világít rá arra, hogy a reklámozók hogyan trükköznek velünk azért, hogy megvegyük termékeiket. Az embereket vonzza a jobb kéz, így a reklámozók sokszor helyeznek el a hirdetésekben termékeket a színészek jobb kezébe. Kutatások szerint azért vonzódnak az emberek a jobb kézhez, mivel maguk is döntően jobbkezesek.

A színek is rendkívül fontosak a reklámokban, különböző érzelmeket közvetítenek. A kék például a bizalom, a piros az izgalom, a zöld a frissesség jele. A szavak és képek elhelyezése is nagyon fontos: az emberek szemét az vonzza egy reklámra, ha a kép bal oldalon, a szöveg pedig a jobb oldalon található. A szemet ráadásul azok a képek vonzzák, melyek sarkai lekerekítettek. Ez különösen a reklámokban elhelyezett, lekerekített sarkú termékekre is igaz. Az éles sarkok ugyanis arra ösztökélik az embereket, hogy éles dolgokra gondoljanak, ami fájdalmat okozhat.

A reklámokban az emberek pupillái sokszor nagyok, az emberek ugyanis vonzódnak ezekhez, így a dizájnerek mesterségesen nagyobbá változtatják őket a nyomtatott hirdetésekben.

Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.