Vállalkozás hvg.hu 2014. április. 23. 14:25

Drámai változások előtt a hagyományos kiskereskedelem

Mindent letarolnak a webshopok.

Egy amerikai pénzügyi magazin írta meg, hogy az USA-ban az e-kereskedelem egyre nagyobb szeletet hasít ki a hagyományos kiskereskedelemből. Pontosabban az online kereskedés növekedési üteme többszörösen lekörözi a hagyományos kiskereskedelem bővülését. Márpedig ami az Egyesült Államokban történik, az előbb-utóbb Európában, és Magyarországon is bekövetkezik.

A folyamat két legfontosabb jellemzője, hogy a változások mértéke sokkal gyorsabb, mint azt korábban gondolták, illetve az új online vállalatok (Amazon, e-bay, Rakuten) piaci értéke már majdnem eléri a kiskereskedelmi piacot korábban uraló hagyományos óriásvállalatokét (Wal-Mart hipermarketlánc, GAP). Előbbiek piaci értéke összesen 265 milliárd dollár, az utóbbiaké 279 milliárd. 

Via

HVG-konferencia

2014. május 7-én KKV Vállalkozásfejlesztési Konferenciát rendez a HVG. Témák: aktuális gazdasági trendek, hasznos tanácsok, esettanulmányok és workshopok kis- és középvállalkozások részére, a sikeres fejlődéshez és növekedéshez. Részletek és jelentkezés itt.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.