Tegnap zajlott a harmadik Startup Sauna rendezvény a budapesti Finn Nagykövetségen. Megnéztük melyek azok az ötletek, amelyekre érdemes odafigyelni.
A Startup Sauna 2012-ben kezdte meg a közép-kelet-európai régió feltérképezését, a budapesti versenyeken rövid, pár perces, úgynevezett pitchek-ben kell bemutatniuk ötleteiket a vállalkozó szelleműeknek, majd a zsűri által legsikeresebbnek ítélt csapatok részt vehetnek a Startup Sauna öthetes, non-profit accelerátor programjában, Helsinkiben, sőt ezután a Szilícium-völgyben is bemutatkozhatnak, majd visszatérve, Finnországban prezentálhatnak a világ egyik legismertebb konferenciáján, a Slush-on.
A Finn Nagykövetségen tartott rendezvényen, Juha Kaunisto, aki mint coach mutatkozott be, rögtön az elején ismertette a versenyzőkkel a három legfontosabb szabályt: ne olvasd a kivetített prezentációt, mutasd meg a termékedet, és ne olvasd a kivetített prezentációt! Ugyan ezt nem mindenkinek sikerült betartani, a neves szakemberekből álló zsűrinek - David Trayfordnak, a thehub alapítójának, Bognár Botondnak, a Singularity University magyarországi nagykövetének, Szabó Balázsnak, a korábbi két budapesti Startup Sauna szervezőjének, és Imre Zsombornak, az InVendor alapítójának – így is elég piacképes ötlet közül kellett győztest hirdetnie.
Az első prezentáló csapat, a Blocal.co arra bíztatja leendő felhasználóit, hogy használják ki a szomszédságukban rejlő potenciált, és a platformjukon keresztül hozzanak létre olyan helyi online közösségeket, ahol 5 perces távon belül találnak babysittert, vásárolni tudnak házi készítésű süteményt, vagy éppen eladni használt bútort. Ezek a szolgáltatások ugyan ma is elérhetőek, azonban magas tranzakciós és szállítási költséggel, hiszen a megfelelő információ hiányában nem a legközelebbi elérhető forrást használják az emberek, ezért Horváth Gáspár és csapata, mindenkit arra buzdít, hogy oldalukra regisztrálva hívják meg szomszédaikat is egy olyan helyi közösségbe, ahol az olykor felmerülő igényeket helyben ki tudják elégíteni.
A Shoka.me csapata arra kívánta felhívni a figyelmet, hogy 2012-ben először több biciklit értékesítettek világszerte, mint amennyi autót, ami üdvözlendő fenntarthatósági szempontból, viszont erősen növeli a baleseti statisztikák számát. Ezt elkerülendő, egy olyan terméket kívánnak piacra dobni, ami szenzorok segítségével okos telefonján előre jelzi az autósnak a közelben tekerő biciklistákat. Ezután Pál B. Marcell a hazai sörforradalmat meglovagolva előállt házi sörfőző berendezésével, amelybe csak a megfelelő hozzávalókat kell beadagolni ízlés szerint, és lehet otthon főzni a sört. A láthatóan elbűvölt zsűritagok csak a kóstolót hiányolták. Bemutatkozott a Mosaic Lights, ami olyan beépíthető világító modulokkal díszítené a belső tereket, amelyek nem csak vizuális élményt nyújtanak, de összeköthetőek elektronikus készülékekkel, így a modul érintésével szabályozhatóak lennének olyan funkciók, mint a világítás, egy lift, vagy a fűtési rendszer.
Többek között bemutatkozott még egy vállalati piacot megcélzó rendelési oldalt készítő csapat, amely a legolcsóbb piaci beszállítókat gyűjti össze az FMCG szektor szereplőinek, egy előadásokat fejlesztő oldal, a Ratemyspeech, ahová bárki feltöltheti beszédét, amit a közösség tagjai értékelnek, így lehetősége nyílik levonni a tanulságokat. Telefonos applikációkból sem volt hiány, bemutatkozott egy futásra ösztönző app, a RunTroll, amivel versenyre lehet kihívni a regisztrált tagokat akár a világ másik végéről is, egy randi app, amely párhoz segíti az egyedülállókat, majd egy olyan éjszakai programkereső, amelyen valós időben lehet visszajelzéseket készíteni a buli színvonaláról. A Délutáni workshopon a legjobb tíz vállalkozást egy zártkörűen véleményezik a coach-ok, majd 18 órától újra nyilvánossá válik a program, amikor is az Ellátó kertben hirdetik ki a verseny győztesét.